Cord Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Dama fikk av sin bror en NEC DVD brenner til bursdagen. Jeg stappa inn den i PC`n og hun kjøpte med seg non billige DVD-plater fra Europris(av alle ting..) så vi skulle teste den ut. Med DVD shrink greide jeg å ta backup av en film vi har stående i hylla her, og alt var bare fryd og gammen... MEN: I dag får jeg F**n ikke brennern til å funke! Testet ut 3 prog`s men alle sier bare: Insert empty disk/Unknown Media in drive e.l. .. Noen som kan gi meg en pekepinn?? Lurer på om det er dårlige plater, men brennern skulle jo ikke være spes senisitv til dette? Særlig ikke når jeg brant på en av dem? PS: Prøvd å flæshe FirmWare uten at det hjalp... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 JA!! ND-1300A er blant de mest kresne brennerene på media! Så de billige Europris platene som er produsert i Hong Kong er ikke noe bra valg. Prøv med andre/bedre plater Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Min nektet å brenne på Datawrite DVD-R før. Flashet til nyeste firmware, og da funket det å brenne på halv speed. De er veldig kresne på plater. Men nå er min død, så jeg skaffet meg en ND-3500A istedet. Ingen problemer med den så langt Lenke til kommentar
Cord Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Hmm.... OK!1 Takker og bukker for svar! Men var nå IKKE det jeg ville høre da Noen anbefalling på plater med det samme også kanskje? Vil helst slippe å betale 20 spenn skiva... Skal prøve å sette brennehastighet, men må sikkert investere i nye... Lenke til kommentar
Cord Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 EDIT: Lavere hastinghet hjalp ikke... Så ny skiver må til!! Som allerede spurt: Noen relativt billige skiver som futter? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har du tenk å handle på nett? i så fall så sjekk gjerne www.pxp.no www.norwaydisc.no og www.brenner.no som alle er spesialiserte CD/DVD media butikker. Se etter plater som er produsert av mitsubishi (f.eks verbatim), prodisc (f.eks eProformance), ritek (ritekg04), taiyo Yuden (beste - men dyreste, f.eks Plextor og Taiyo Yuden). Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Noen anbefalling på plater med det samme også kanskje? Vil helst slippe å betale 20 spenn skiva... Hei, Har selv en NEC 1300A. Jeg brenner bl.a på Trax-data (+R) fra Claes Ohlsson - dette uten problemer. Jeg har bedste resultater med +R medier. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Mine Datawrite kostet 20 kr pr stk... Og de duger ikke til den brenneren i det hele tatt. Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 That's Write 4x DVD-R 4,7GB 25-pack Cake Box til 99 hos komplett funker fint på min 1300A Lenke til kommentar
Cord Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Kjempe!!! Takker og bukker for alle svar!! DA blir det nok tur på Clas Ohlson til Mandag tenker jeg;) PS: Noen som vet hva jeg kunne fått for den om jeg selger den nå? Knapt brukt m full garanti? Hvis den er så kresen vurderer vi å selge å heller kjøpe en ND-3500A. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 150-200 kr under ny pris? Jeg hadde iallefall ikke betalt mer. Kan muligens få litt mer på QXL... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kjempe!!! Takker og bukker for alle svar!! DA blir det nok tur på Clas Ohlson til Mandag tenker jeg;) PS: Noen som vet hva jeg kunne fått for den om jeg selger den nå? Knapt brukt m full garanti? Hvis den er så kresen vurderer vi å selge å heller kjøpe en ND-3500A. jepp 150-200 under ny pris. Nypris verdi er vel rundt 500,- (ND-2510A koster jo bare 595,-) Dvs du kan få 300-350,- for den. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Har firmware 1.0a her. Etter oppdatering har eg ikkje hatt ei einaste feilbrenning eller funne plater som ikkje virker. Og eg brenner mykje billig plater. Pm. så sender eg. Edit: Står litt om den her: http://www.tweakers.net/meuktracker/5389 Endret 26. september 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
ozone Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Siste firmware på NEC sine sider er 1.0B: http://www.de.nec.de/software/1583_Firmwar...300_10B_DOS.ZIP Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei jeg hadde også samme problemer som deg, men etter at jeg lastet ned en hacket firmware fra herrie.rpc1.org så har brenneren spist brent og produsert på alle plater jeg har satt i den. Kan faktisk ikke huske at jeg har fått feil brenning en eneste gang etter det. Mvh Ole Lenke til kommentar
Cord Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Hei jeg hadde også samme problemer som deg, men etter at jeg lastet ned en hacket firmware fra herrie.rpc1.org så har brenneren spist brent og produsert på alle plater jeg har satt i den. Kan faktisk ikke huske at jeg har fått feil brenning en eneste gang etter det. Mvh Ole Det hørtes smått genialt ut Har du en link til meg? herrie.rpc1.org funker ikke. Og ikke www.rpc1.org heller. Skal Google litt så lenge jeg! Hadde vært greit å slippe å kaste skivene som ikke funker nå... OG Spart litt spenn på innkjøp av nye Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har du en link til meg? herrie.rpc1.org funker ikke. Og ikke www.rpc1.org heller. Skal Google litt så lenge jeg! Hadde vært greit å slippe å kaste skivene som ikke funker nå... OG Spart litt spenn på innkjøp av nye Hei, Her kan du finne en masse firmware.. Herrie siten er 'offline' - takket være noen 14 tisser. Bruker selv firmware fra Herrie. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Cord Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Kjapp oppdatering om fremgangen her.. Ennå ikke prød noen hackede Firmwareversjoner men lagt inn 1.0C som du finner i linken til Kimmer over INGEN forbedring på Europris DVD`ene.. Men Verbatim futter fett som f*en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå