Gå til innhold

Multifunksjon - HP PSC 2510

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem med min Epson RX500 multifunksjon.

Har satt den i nettverk med en 3com printserver. Printingen går selvsagt fint, men jeg vet ikke hvordan jeg skal sette opp scanner-delen.

Mailet Epson support, men fikk ikke noe konkret svar annet enn at "prøv å installere printeren på en klient..." duh...

Noen som vet?

Terje

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har akkurat blitt ferdig med å hjelpe naboen med driverproblemer til denne printeren. Jeg hadde tenkt å sende en "gratulasjonsmail" til HP, men ettersom jeg ikke fant et skjema eller en e-post adresse for tilbakemeldinger på hp.no, så deler jeg heller min erfaring her...

Først og fremst: Printeren ser bra ut, har enkle menyer, og kan for alt jeg vet være bra. Mitt fokus her er derimot på programvaren.

Installasjonsfilen med det fine filnavnet gcntwk_w01_NOB.exe (v4.2.0) er på hele 371 MB! :ohmy: Dette er driver, scannerprogramvare, og jeg vet ikke hva. Uansett, selv med 2 Mbits linje så tok det lang tid å hente ned dette fra HPs FTP. Installasjonsprogrammet fortalte videre at installasjonen ville kreve nesten 771 MB av harddiskplassen!!! :eek:

Under installasjonen som for øvrig også tok lang tid, så dukket det opp et problem. Dette fant jeg mer informasjon om her, hvor HP til slutt sier:

HP is working on correcting the issue. The next software releases will not show this issue.

Videre åpnet jeg totalt for hele tre komponenter i Windows Firewall! Jeg mener det var to under installasjonen, og en etterpå i forbindelse med oppdatering. :hmm:

Etter installering la jeg inn hele tre oppdateringer som jeg fant på driversiden. Etter restart begynte Windows' Data Execution Prevention å mase om at Generic Host Process for Win32 Services måtte lukkes. Etterhvert fant jeg ut at dette også skyldtes HPs programvare, da jeg fant informasjon om dette her. Jeg la derfor inn oppdateringen som foreslått, og problemet var borte etter en restart.

Tilslutt prøvde jeg for gøy oppdateringsfunksjonen i programvaren, og tror du ikke det var enda en oppdatering å hente ned! Jeg husker ikke hva det var her og nå, men jeg merket meg at det ikke var noe info å få om størrelse i oppdateringsprogrammet, eller hva som er fikset for den saks skyld.

Det jeg har beskrevet ovenfor er hovedpunkter jeg hadde lyst å fortelle om, men det var også andre ting som gjør at jeg ikke kan annet enn å gremmes. Når jeg som har holdt på en del med data rister på hodet, så synes jeg virkelig synd på de som bare skal bruke PC'en og ha den til å virke! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...