Wizendraw Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg kjøpte nylig et Gainward 6800 LE og har ymse problemer. Spill krasjer når de skal avsluttes (noen krasjer også når man skal velge oppløsning). Problemet forekommer i både Linux og Windows XP. Hovedkortet støtter kun 4x AGP, kan dette være et problem, eller er det noe annet som kan være galt? Problemene løste seg iallefall ikke med nyeste bios. Det er iallefall ikke noe galt med skjermkortet, for det funker i andre maskiner. Min egen (den som bugger med 6800LE) funker strøkent med et GF4200-kort. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har du installert alle de nyeste driverne? Hk, skjermkort osv.? Lenke til kommentar
Torro Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det kan være mange ting som forårsaker dette.. Drivere fra det gamle kortet henger igjen. Kortet ditt skal da støtte 8x, det gjør i allefall alle andre kt6 delta kort. Prøv å oppgrader bios til ver. 5.6 Slå av Fast write, dissable alle cache innstillinger, og prøv å endre AGP latency. Alle innstillinger endres selvsagt fra BIOS. Drar godt med strøm det nye skjermkortet dit. Har du kraftig nok strømforsyning? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (Trådstarter er egentlig meg) Nyeste drivere er inne, aldri hatt andre versjoner, bios er fersk. Ang. 8x, så ville ikke bios la meg sette den over 4x. Prøvde å bytte til optimized defaults og da låste den seg til auto. cat /proc/drivers/nvidia/status sier at den står i 8x, samme gjelder windowsdriverne til nvidia. Har prøvd å rote med agp-innstillingene i bios, men spillene krasjer fortsatt. Funker fett å f.eks spille ut2004, men når man skal bytte oppløsning eller quitte spiller låser det seg. Må restarte X i Linux eller trykke ctrl+alt+delete i windows for å unngå restart. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (Trådstarter er egentlig meg) Nyeste drivere er inne, aldri hatt andre versjoner, bios er fersk. Ang. 8x, så ville ikke bios la meg sette den over 4x. Prøvde å bytte til optimized defaults og da låste den seg til auto. cat /proc/drivers/nvidia/status sier at den står i 8x, samme gjelder windowsdriverne til nvidia. Har prøvd å rote med agp-innstillingene i bios, men spillene krasjer fortsatt. Funker fett å f.eks spille ut2004, men når man skal bytte oppløsning eller quitte spiller låser det seg. Må restarte X i Linux eller trykke ctrl+alt+delete i windows for å unngå restart. merkeli at det skjer når du skal avslutte da Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Som sagt, alle problemene blir borte med en gang man stapper i f.eks Gf4200. Får nesten krype til korset og kjøpe et nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 tror nokk det er hovedkortet ditt som ikke trives sammen med ett 6800 kort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå