Kimmer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Hei, Satt bare å ventet på det. Vi viste alle at et slik innlegg ville komme Kimmer Jaha Kimmer? Og hva er med Athlon 64? Hei, Ingenting galt med AMD - scooter! Men her var tråden Intel (hvis dere ungdommer gider å lese trådstarters første innlegg!) Trådstarter har jo helt klart tilkendegitt, hva det er han vil ha! Mvh Kimmer Endret 26. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ja? Så komme vi med våre meninger, kanskje det er bedre for ham å kjøpe noe annet? Han har jo ikke sagt at han IKKE skal ha noe annet. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Er jo faktisk ingenting galt i å forslå A64 når man omtrent ikke får tak i NW lengre, da de er omtrent faset ut... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ja? Så komme vi med våre meninger, kanskje det er bedre for ham å kjøpe noe annet? Han har jo ikke sagt at han IKKE skal ha noe annet. Hei, Gider simpelthen ikke å diskutere med dere 14tisser! Men hvorfor skriver du 'HVORFOR' med store bokstaver i ditt første innlegg? Helt klart noet ved debatten, der ikke passer inn i dit kram! Kimmer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei, Satt bare å ventet på det. Vi viste alle at et slik innlegg ville komme Kimmer Jaha Kimmer? Og hva er med Athlon 64? Hvis du leser en gang til vil du se at ingen har antydet noe i den retning. Dessuten er spørsmålet du stiller her offtopic. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kimmer: Det er tydelig at du er Intel fanboy. Men kan du ikke innrømme at AMD 64 er et bedre valg enn Intel til spilling? Han sier jo ikke hva han skal bruke den til. Greit nok at han ber om Intel, men hvis en hadde bedt om et sted de solgte Ati 9200se fordi han skulle spille doom 3, hadde du da bare latt han kjøpe det? Må være lov og hjelpe folk. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei, Gider simpelthen ikke å diskutere med dere 14tisser! Men hvorfor skriver du 'HVORFOR' med store bokstaver i ditt første innlegg? Helt klart noet ved debatten, der ikke passer inn i dit kram! Kimmer Såklart vil du ikke diskutere med "14issene". Jeg kom med et forslag, som kanskje vill vært billigere for ham, f.eks en S754 A64 3200+, men for min del er også denne diskusjonen over, dette går litt off-topic. Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Men når det gjelder hk til min nye Northwood 3,4 ghz så eg skal bestille va er best?Eg har tenkt på ASUS. Eg har ASUS nå og er veldig godt fornøyd. Men er det noen så vet om et godt og bilig hk? Fårstår ikke hvordan du kan være fornøyd med ASUS, du har jo ikke gjordt annet enn å klage på maskinen din. Du må begynne å tenke selv ikke bare velge det samme som meg. (3,4 NW og ASUS) Har sagt det til deg før at til ditt bruk er AMD det beste. Hilsen han i kjelleren. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Kimmer: Det er tydelig at du er Intel fanboy. Men kan du ikke innrømme at AMD 64 er et bedre valg enn Intel til spilling? Må være lov og hjelpe folk. Hei, Du er helt offtopic nu! Du kalder det å hjælpe folk - jeg kalder det å forvirre folk. PS. At AMD er mye bedre end Intel til spill - det er en 'gammel skrøne'. Se f.eks her: Testen er fra Tom's Hardware Mvh Kimmer Endret 26. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Nå er vel de fleste klar over at 3dmark 03 tester i hovedsak skjermkortet, og at cpu har svært liten betydning for resultatet. Derfor anser jeg denne testen å være lite relevant i denne sammenhengen. Som du der er det jo nesten ingen forskjell fra svakeste til sterkeste cpu her. Prøv 2001-versjonen, Aquamark eller noe slikt. Det vil gi et bedre bilde. Endret 26. september 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Same- Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) 3dmark er ikke et spill Du kalder det å hjælpe folk - jeg kalder det å forvirre folk. Lav intelligens?PS. At AMD er mye bedre end Intel til spill - det er en 'gammel skrøne'. Nei det er bare at du er Intelfanboy dessverre Endret 26. september 2004 av Same- Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Hei, Gider simpelthen ikke å diskutere med dere 14tisser! Men hvorfor skriver du 'HVORFOR' med store bokstaver i ditt første innlegg? Helt klart noet ved debatten, der ikke passer inn i dit kram! Kimmer Du kaller oss 14tisser? Vi legger frem et saklig forslag fordi NW faktisk er på vei ut, og du kaller oss fjortisser? Usaklighet all the way Hvis du leser en gang til vil du se at ingen har antydet noe i den retning. Dessuten er spørsmålet du stiller her offtopic. Stemmer. Jeg var litt rask Forøvrig, usaklig eller ikke, THG er kjøpt og betalt av Intel... Endret 26. september 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 LOL Mye tåpelig diskusjoner her nå Gå for Intel 3.4 Ghz FSB800 i samarbeid med Asus hovedkort For en stund siden hadde itbutikken.no Intel 3.4 Ghz til 1990 kr Men de har den ikke lengre... Hvis Intel blir for dyrt, så gå for en billig AMD 64 cpu med et stabilt hovedkort Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) [langt utpå viddene offtopic modus] THG er kjøpt og betalt av Intel... Vil ikke ta stilling til det, men konstanterer at THG greide å få til veldig forskjellige benchmark-resultater i forhold til alle andre siter i en periode. Det førte til at troverdigheten deres sank drastisk en periode. Antar at de prøver å rette på dette nå, for ting har sett bedre ut en periode. Når det gjelder avsporingen av tråden er jeg egentlig enig med Kimmer; ut fra trådstarters innlegg skulle ikke dette bli en AMD vs Intel-diskusjon. Dem har vi alt for mange av allerede, og de fleste av dem er ikke veldig vakre. Hvis Kimmer kommer med en feilaktig påstand, utfordrer jeg dere til å dokumentere at den er feilaktig istedet for å "alle vet at du er en ditt-og-datt-fanboy" ham. Dette til tross for et litt usaklig innlegg fra hans side. Men kanskje ble det framprovosert av at folk absolutt skal lage diskusjoner som nevnt over av alt. [\langt utpå viddene offtopic modus] Endret 26. september 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 At Toms Hardware Guide er kjøpt og betalt av Intel er jo bullshit deluxe Det som er fakta her er jo AMD groupies ikke vil erkjenne fakta.... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det som er fakta her er jo AMD groupies ikke vil erkjenne fakta.... Slutt nå da folkens. Så slipper noen å begunstige oss med advarsler... Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg gir meg... Jeg har fått sagt mitt. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 PS. At AMD er mye bedre end Intel til spill - det er en 'gammel skrøne'. Se f.eks her:[...] Testen er fra Tom's Hardware Tror du bør vite bedre enn å prøve å tilbakevise en såkalt skrøne med nok en skrøne. Siden du er dansk burde du ha fått med deg dette: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/03/19/9709725 KONKLUSION OG AFSLUTTENDE BEMÆRKNINGER Vi har ovenstående set nærmere på, hvorledes Athlon 64 FX-53 klarede sig i mange forskellige spil, og vi har nu mulighed for at udregne de samlede gennemsnitlige forskelle: 1. Athlon 64 FX-53 = 100% (spredning 97 - 100%) 2. Athlon 64 3400+ = 93% (spredning 90 - 98%) 3. Pentium4 3,4 GHz Extreme Edition = 91% (spredning 82 - 100%) Ser vi på sammenlagte stillinger, så vinder Athlon 64 3400+ over Pentium4 3,4 Ghz Extreme Edition, mens Athlon 64 FX-53 er samlet vinder. Dette indikerer, at Athlon 64 FX-53 aktuelt er den hurtigste cpu til 3D-spil, dog forventes nye Athlon 64 cpu'er baseret på kommende socket 939 bundkort snart at udkomme, så Athlon 64 FX-53 og Athlon 3400+ benytter desværre bundkortstandarder, der næppe har lang tid tilbage. Endvidere er Athlon 64 FX-53 kun ca. 8% hurtigere end Athlon 64 3400+, hvorfor der næppe er mange gode økonomisk argumenter for at vælge FX-53 fremfor 3400+, men ønsker man for enhver pris at eje den hurtigste cpu, så er der aktuelt næppe nogen vej udenom Athlon 64 FX-53. http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/10/19/3437213 KONKLUSION OG AFSLUTTENDE BEMÆRKNINGER Lad os prøve at regne diverse resultater sammen og se, hvilke tendenser, som åbenbarer sig: 1. Athlon 64 FX-55 = 106% (spredning 103 - 110 %) 2. Athlon 64 4000+ = 100% (ingen spredning) 3. Athlon 64 3800+ = 96% (spredning 92 - 99%) 4. Intel Pentium4 3,4 GHz Extreme Edition = 88% (spredning 71 - 108%) 5. Intel Pentium 4 560 = 82% (spredning 68 - 93%) Som tallene viser, så kan Intel aktuelt intet stille op mod AMD - dvs. FX-55 er i gennemsnit hele 20% hurtigere end Pentium4 3,4 GHz Extreme Edition, mens Athlon 64 4000+ i gennemsnit er hele 22% hurtigere end Pentium 4 560. Og med AMD nye 90nm fabrikationsteknik, som sikrer meget lavt effektforbrug, burde vejen til 3 GHz være banet - så medmindre Intel kan svare igen med ny cpu-type, kan AMD meget vel være næsten umulig at indhente, hvilket desværre kan betyde, at high-end Athlon 64 cpu'er i lang tid vil forblive meget dyre. Og for å avslutte det med THG sine egne ord i en helt ny test: http://www.tomshardware.com/cpu/20041115/p...um4_570-21.html If games are your main interest, AMD is still impossible to beat. "Case closed." Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Siden det ikke er så mye Northwood og få tak i, bør du nok se deg om et annet alternativ amd64 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Siden det ikke er så mye Northwood og få tak i, bør du nok se deg om et annet alternativ amd64 Siden denne tråden er et par måneder gammel, har nok trådstarter handlet for lenge siden... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå