Hondaen Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 http://www.marubeni-sunnyvale.com/uv_lamp.html Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Xell. Sjekk denne linken....litt lang, men dog http://www.eled.com/SearchResult.asp?WaveL...m%28T1-3%2F4%29 Lenke til kommentar
jostor Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Xell skrev: Tok en titt på sidene deres, men fant inen UV-leds. Søkeskjemaet har UV som spesifikasjon, men huker du av den, eller søker etter dioder med bølgelengde under 430nm får du ingen treff. Skulle gjerne likt å sett spesifikasjonene på den du fant.[/size]Han mener kanskje denne dioden: http://www.eled.com/product.asp?catalog_na...uct_id=E2523UVCDen har 395 nm Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Lenge siden jeg har sett igjenom denne tråden nå. Jeg har enda ikke funnet et produkt som fungerer tilfredstillende til det jeg skal ha. Så jeg leter fortsatt Den UV dioden dere har referert til hadde vært perfekt. Men var som jeg skrev tidligere, og fryktet, at et slik produkt eventuelt kommer til å vær svindyrt. Og 15.960,6 kr er nok litt for mye å spandere på 1 casemod LED Og noen her refererer til Blacklights, som alle casemod butikker selger. Men disse er vel fult synelige, spesielt på hvit? Noen som har et bilde av en casemod der det er brukt Blaclight, helst med noe hvit inne i kabinettet også. Slik at jeg kan selv se hvordan disse lyser? Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Hvis dere vet hva jeg skal ha, så blir det muligens lettere å forstå. Og dermed gi hint. Selve vannpumpe, tank, radiator skal jeg ha i et eget maxitower. I hele 5 1/4 åpningens høyde skal jeg ha en ca 10 cm dyp boks. Som er åpen i fremkant. Her skal jeg ha en flaske på hode stående i midten inni. Hvor vannet kommer pumpende inn på skrå i overkant på flasken, og renner ut i bunnen/tuten. Slik at det skapes en vorteks inne i flasken. Jeg vil ha denne UV LED'en i denne kassen, slik at kun vannet lyser opp. Og ikke veggene inne i kassa. Siden det ikke ser ut som at jeg får tak i ekte UV lys som er lett å skjule. Så må jeg vel gå for blacklight. Men dette vil lyse opp vegene litt, noe jeg ikke vil. Er det noen farge blaclight ikke klarer å lyse opp i det hele tatt? Kan jeg feks lakke boksen sort inni? Vil blaklightet da ikke klare å lyse opp veggene, men kun vannet i flaska som jeg har blandet i Magnaflux? Hva om jeg bruker sort metallic, vil blackligtet skape små lysende prikker i lakken? Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=A...C34912&toc=5450 - 110,- for en UV LED, ferdig med tilkobling og alt. Og jeg VET at den fungerer! Testa den på en femtilapp. Denne garanterer jeg ikke, men det står da UV - og den koster 18,-: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=S...505VUV&toc=2250 Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Les tråden, så skjønner du fort at ingen av disse er UV LED's. Kun "UV" Led's En grunn er at den første kan du få i grønn også....Hvis du klarer å få et UV lys til å bli grønnt. Ja da har du klart å oppheve naturlovene. Den nederste er en av de sterkeste LED'sa en kan kjøpe. Og det er ihvertfall ikke det jeg er ute etter. UV=ikke synelig lys. Men som sakt i en post over, så er det lagt inn et svakt lys-skjær for å kunne se at UV kildene er slått på. Men vises Blacklight på svart bakgrunn, eller blir den ~100% dempet? Lenke til kommentar
Atlewee Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Black light lyser ikke opp mørke farger, og aldri svart. lakk veggene dine svarte inni og ingenting du ikke vil skal lyse opp vil kunne ses så lenge du farger det svart.. (så lenge det ikke finnes dagslys i rommet seff) Blacklight lyser opp lyse farger spesielt hvitt og fluoriserende farger. Blacklight er konge.. brukte det som hovedlys på rommet mitt før. genialt å lese blader, hvit bakgrunn gidde veldig klar tekst mens alt annet i rommet var mørkt. Dette brukes også til å sjekke om seddler er ekte på bensinstasjoner og lignende, det finnes et merke med fluoriserende farghe på alle ekte sedler som bare er synlig i uv lys. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 En grunn er at den første kan du få i grønn også....Hvis du klarer å få et UV lys til å bli grønnt. Ja da har du klart å oppheve naturlovene. grunnen til at disse lyser grønt, er at produsenten har laget de sånn at de avgir lys i UV-spekteret OG i det grønne spekteret. dette får at man skal se at lyskilden (LED'en) er på. Men vises Blacklight på svart bakgrunn, eller blir den ~100% dempet? ikke hvis du bruker matt svart. da skal det ganske mye lys til for at det svarte skal virke opplyst. spesielt hvis "tanken" din reflektere mye lys. for å fjerne det grønne lyset fra UV-LED'en kan du f.eks bruke ett mørkt blått lysfilter. det bør jo i ditt tilfelle ikke være noe UV-filter i filteret. dra innom en musikk-forretning (slike som selger instrumenter og sceneutstyr) og spør om de har en liten bit blått lysfilter du kan få. og må du betale noe for det, blir det ikke mange kronene. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 De selger røy, røyk dreper. Det står en ADVARSEL på hver eneste pakke med sigaretter eller tobakk som blir solgt i Norge. Har aldri sett noen advarsel på uv lamper. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 søker du på UV får du fram en på 395 nm Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hvorfor er Hondaen så redd for dette uv greiene sine? må sitte le av han da han gjenntatte ganger forsøke fortelle folk hvor "farlig " dette er, Lev livet hondaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå