Gå til innhold

Problemer med ny pc!

Bobby_Digital

Anbefalte innlegg

Litt usikker på kategorien, men jeg prøver.

Har nettopp kjøpt ny pc som jeg skal bygge for mine foreldre. Komponentene er som følger:

Athlon-xp 2500+ barton

Apacer 512mb pc2700 minne

Aopen hk AK79D-400VN (nforce2 ultra chipset)

Hitachi Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB DeskStar 7K250

AOpen qf50a case med 300watt strømforsyning

Lge CD-RW / DVD 52X / 32X / 52X + 16X ATAPI Internal Bulk

Koblet sammen pcen etter alle kunstens regler med antistatisk armlenke og gode greier. Pcen boota ok, stilte cpu til 1900+ (fsb for lav), men det gikk greit å stille dette i bios. Så kommer jeg til installering av windows xp. Det gikk greit en liten stund, men så plutselig hang pcen seg fullstendig opp. Prøvde igjen noen ganger til uten bedre resultat. Så var det til å skru opp pcen og sjekke alle koblinger, feste ting på nytt osv. Prøvde på nytt og da gikk det greit. Var inne i windows lenge og la inn drivere og forskjellige programmer. Alt var fryd og gammen :thumbup: . Men så skulle jeg flytte pcen til plassen sin under skrivebordet og da var det samme driten igjen. Jeg kunne gå inn og stille så mye og lenge jeg ville i bios, men med en gang jeg skulle loade windows så hang det seg. Prøvde å gjøre koblinger på nytt, bytte strømkabler til hd og dvd, bytte idekabler, sette rammen i forskjellige slots osv, men til ingen nytte. Den fungerte riktignok et par ganger når jeg koblet fra idekabelene på dvden(ikke strømkabelen).

Det kan jo sikkert være en halv million ting som er galt, men kan det kanskje være noen ting dere erfaringsmessig mener jeg bør prøve ut, kan noen med en gang se om det er en kombinasjon av hw her som ikke er helt heldig? Jeg har en tanke om at psuet muligens kan være for svakt, men hadde ikke mulighet til å få testet noe annet i dag. Skal prøve med et kraftigere i morgen så får jeg se hvordan det går...

Blir takknemlig for alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...