Thlom Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 En annen ting jeg glemte: HAL og DBUS. Dette er et system som, blant annet, sørger for at usb minnepluggen din automatisk blir montert når du stapper den inn... Nice.Jeg er lei av å montere minneplugg og kamera hver gang jeg putter den inn. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg kan si at Arch gjør slike digre omveltninger via pacman systemet Så Fedora kunne godt gjort det de også (kernel 2.6, udev osvosv) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Mulig. Tror folka er mer opptatt av å få ut et godt produkt, og da er det enklere og tryggere å la folk oppgradere vha. installasjonsprogram. BTW. debugging er gøy når man sitter og jobber en til en med en av utviklerne Lenke til kommentar
bkak Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Arch har for vane å skape et helvetes trøbbel med libs også. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 FC3 høres lovende ut, noe lignende innhold som mitt system. Selv har jeg ikke planer om å bruke FC3, men jeg tror jeg skaffer det likevel, så har jeg noe å tilby venner som er litt interessert i linux også. La inn FC1 (FC2 har jeg aldri giddet skaffe) til en fyr på et lan jeg var på i helga, men det gikk dessverre ikke så bra. Fedora skulle funnet en smart måte å gå rundt mp3-lisens-tullet på, f.ex ved en enkel etterinstallasjon av mp3-støtte gjennom yum. En annen grei feature hadde vært støtte for å resize partisjoner under installasjon. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 yah RH9 sliter. FC1 er RH9 bortsett fra at tcltk ikke bruker 128 MB RAM FC2 er bedre FC3 blir bra FC4 blir KONGEEEE *er jeg sikker på* Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Hmm.. Denne dumpet inn i postkassa mi i dag (abonerer på fedora-devel-list) som en del av en rawhide rapport: New package RealPlayer Media player from RealNetworks based on Helix New package java-1.4.2-gcj-compat JPackage runtime scripts for GCJ Updated Packages: HelixPlayer-1.0.gold-6 ---------------------- * Thu Sep 30 2004 Christopher Aillon <[email protected]> 1.0.gold-6 - PreReq desktop-file-utils >= 0.9 Man spekulerer nå på om RealPlayer blir inkludert i FC3 - men hva skjer da med HelixPlayer? Kommer tilbake med mer info så fort jeg vet noe mer... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Arch har for vane å skape et helvetes trøbbel med libs også. Hm? Det har jeg ikke opplevd, etter snart et halvt år med Arch. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Hmm.. Denne dumpet inn i postkassa mi i dag (abonerer på fedora-devel-list) som en del av en rawhide rapport: New package RealPlayer Media player from RealNetworks based on Helix New package java-1.4.2-gcj-compat JPackage runtime scripts for GCJ Updated Packages: HelixPlayer-1.0.gold-6 ---------------------- * Thu Sep 30 2004 Christopher Aillon <[email protected]> 1.0.gold-6 - PreReq desktop-file-utils >= 0.9 Man spekulerer nå på om RealPlayer blir inkludert i FC3 - men hva skjer da med HelixPlayer? Kommer tilbake med mer info så fort jeg vet noe mer... nei det var en tabbe. Ble fjernet fra treet noen timer etterpå. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Må si at jeg missliker Helixplayer ganske sterkt, - den funka heller dårlig. Så jeg lasta ned Totem og mplayer som faktisk funker. (men det var sant, det var jo en testutgave også ja... ) Lenke til kommentar
bkak Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Arch har for vane å skape et helvetes trøbbel med libs også. Hm? Det har jeg ikke opplevd, etter snart et halvt år med Arch. Jeg installerte arch på to maskiner rett etter at Widget kom ut. Den ene maskinen var en eldre maskin som jeg brukte til små-oppgaver og lett skrivebordsbruk, mens den andre var den jeg brukte i det daglige. Pacman begynte å få problemer med at den nektet å installere riktig libs når jeg la inn programmer. Dette gjorde selvsagt at jeg ble noe irritert siden jeg satt fanget med programvaren fra rett etter installasjonen. Etter en synkronisering på hovedmaskinen - den andre hadde jeg ikke observert problemene på, da jeg ikke brukte den i stor grad - bestemte arch seg for å oppgradere glibc. Dette gjorde den ved å slette glibc, og så av en eller annen rar grunn ikke la den nye utgaven fungere. Jeg mistenker at dette hadde noe med disse problemene med libs, og jeg har nå oppdaget at problemene også finnes på den eldre maskinen. Riktignok har glibc ikke forsvunnet i et storslagent krasj enda, men det er så og si umulig å legge inn programvare som ikke fungerer med det jeg allerede har som dependcies. Jeg gjetter på at problemet mitt var en eller annen obskur bug i Pacman som påvirket begge maskinene fordi synkroniseringen av pacman-databasen skjedde på samme tidspunkt hver dag for begge maskinene. Det ble et større rot enn jeg orket å rydde opp i, så jeg formaterte like godt den ene maskinen, og satt den andre maskinen på hold. Ellers hadde jeg et storartes inntrykk av archlinux, og jeg regner med at dette var et problem som bare rammet meg - selv om noen av archbrukerene på arch-forumet opplevde lignende problemer, var det aldri så alvorlig som hos meg. Vurderte å legge det inn på nytt, men jeg la like godt inn gentoo. Forandring fryder Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Arch har for vane å skape et helvetes trøbbel med libs også. jeg regner med at dette var et problem som bare rammet meg Bare det jeg ville ha presisert Det er ingen "vane". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå