kyrsjo Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Yup. Tittelen sier det meste... Hvor mange her har testet test 2 til nå? Akkurat nå er det "bug week" - fram til 1. oktober. Det betyr masse aktivitet på bugzilla, samt på [email protected] Jeg sitter i alle fall og leker meg på en fc3-test2 pc akkurat nå, og selv om jeg ikke har oppdatert den fullstendig (ISDN+319 oppdateringer tilgjengelig => glem det), virker dette micket nice. Nytt i core 3 er blant annet HelixPlayer og FireFox, men også ting som norsk oversettelese av OpenOffice, ny Gnome og KDE, ny evolution, LVM som standard partisjoneringsoppsett, epiphany som standard-nettleser - og masse annet. En annen ting jeg har lagt merke til er at hele systemet virker en smule kjappere enn da jeg testet test 2 - testepc'n min er en 500 mhz med 128 MB ram - og for øyeblikket er 40% av swappen i bruk. Men det går fint I alle fall - dette er test 2 (av 3 test-releases før final) - og det ser meget bra ut. Bare å begynne å glede seg! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Strålende! Kansje OpenOffice vil fungere hos meg da ;D hehe,- Du veit vell ikke ca når C3 kommer ? 1 eller 6 måneder? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg har lastet ned Fedora Core3 test2 til ei venninne. - Hun har kjørt Arch Linux i en måned nå snart, - men jeg føler meg dårlig av at hun skal ha et hallveis oppsatt system. Dessuten har jeg ikke tid til å komme ned annen hver dag å confe på systemet -- Så dermed får jeg endelig prøvd Fedora... Så får vi se da! Om det duger..... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg prøvde Fedora Core 3 Test 1 en stund, men hadde ikke så mange øyeblikk å rope hurra over. Ut av boksen funka det finfint, men godtroende som jeg er dro jeg igang en up2date på alt, og fikk endel problemer med den nye kjernen (2.6.8) og SELinux (tror det var synderen, men orket ikke å se stort på det), og krøp etterhvert til korset og la inn core 2 final istedet Hadde sikkert vært strålende hadde jeg orket å satt meg ned og jobbet endel med det, men orket ikke engang tanken på å styre med hele systemet for å få det til å virke skikkelig. Utover disse barnesykdommene tror jeg nok det kan komme til å bli virkelig bra, oppdatert programvare og SELinux kommer til å skille denne fra mengden tror jeg nok. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 <litt offtopic> Kan noen forklare meg hva SElinux er for noe? </litt offtopic> Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Skriver utifra minnet så dette er nok ikke den definitive guiden, men jeg mener å tro at det er endel GPL'd kode skrevet av NSA (National Security Agency) for å øke sikkerheten på et kjernenivå. edit; her står det endel info om det- Endret 26. september 2004 av Bøb Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 hvis du ser litt her så finner du ut hva SELinux er: http://selinux.sourceforge.net/about.php3 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Yeh. 2 nye ting jeg glemte: - Ny digg utgave av yum. Den gleder jeg i alle fall jeg meg til! - SELinux støtte i targeted mode - dvs at f.eks. httpd er påviket og kjører under selinux, men f.eks. gnome kjører med standard unix-sikkerhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg gleder meg som en liten unge!!! Det eneste problemet er vell aa faa lastet ned de 4 cdene. (her 4.2kbps linje her ute i bondelandet) Det som jeg gleder meg mest til er Evolution 2 og Gnome 2.8. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 *henge meg på i spenning* Noen som veit om en changelog som forteller om alt det nye spennende som kommer i FC3? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Release Notes sier litt om ny programvare, men ikke så mye utover det, dessverre. Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Tror kanskje det blir på tide at jeg også tester ut fedora da.. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 - Ny digg utgave av yum. Den gleder jeg i alle fall jeg meg til! Hva er digg med den? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Den er rask. Den laster ikke ned alle headerne separat. Likere apt i så måte. Fare for at jeg kommer til å bytte ut apt med yum nå... Var bare det med synaptic da... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 En annen ting jeg glemte: HAL og DBUS. Dette er et system som, blant annet, sørger for at usb minnepluggen din automatisk blir montert når du stapper den inn... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Den er rask. Den laster ikke ned alle headerne separat. Likere apt i så måte. Fare for at jeg kommer til å bytte ut apt med yum nå... Var bare det med synaptic da... Med mulighet for å spesifisere flere repositories som er mirrors av hverandre, så vil nok yum bli standard for meg også. *glede meg* Noen som veit om Fedora legger opp til mulighet for å oppgradere hele distroen via apt/yum? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Det har de da? yum update eventuellt apt-get update apt-get (dist-)upgrade Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ikke å oppgradere fra en versjon til en annen. Det blir bare lagt ut oppdateringer av den offisielle releasen, og så må du installere neste versjon utenom (såvidt jeg har skjønt). De kjører ikke med samme greiene som debian, at testing ikke blir stable før en apt-get dist-upgrade fra stable til testing fungerer.... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Går det ikke å bytte repositories og oppgradere fra de nye pakkene lagt ut der? Eller er kanskje ikke det *alle* (base etc)? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Ja det er sant. Men nå har det nå med å være ganske store infrastrukturelle endringer mellom fedora core releasene - 2 var første ut med 2.6 kernel samt xorg, core 3 har begynnt med udev og hal/dbus etc... Her går det fort i svingene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå