Gå til innhold

stuePC og parabol

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en pc i stua (XP2500, 256MB ram (lite, veit), fx5200 (tror jeg) skjermkort osv... ), og lurer på hvordan mulighetene er å koble den på parabolen. Har en "en krones" canal digital pakke, og har pent lite peiling på parabol.

Har den vanlige paraboldekoderen til å se på tv med, men tenkte å bruke PC'en til harddisk-opptak etc.

Hva bør jeg kjøpe, hvilke muligheter finnes? Det hadde vært kult å kunne se på noe mens jeg tar opp noe annet, og da må jeg vel ha egen dekoder på/til pc'en. Ser noen her på forumet har nevt et pci kort som heter SKYSTAR 2, er det noe å satse på? andre alternativer? bør ikke være for dyre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kikket litt på dette, og ser at med parabol-dekoder kort må jeg ha to utganger på parabolhue, dobbelt med ledninger etc, og ikke minst to cams (hvis man skal holde det lovlig:)).

Så lat som jeg er endte jeg opp med et vanlig tv-kort fra terratec, hvor jeg bare bruker video-in. Men kombinert med showshifter, ble det veldig bra. Har satt det opp med girder og fjernkontrollen min, sånn at jeg (endelig) kan ligge i sofaen og styre pc'en uten et stort tastatur/mus.

Showshifter har full støtte for timeshift (tror jeg det heter?) så jeg ved et enkelt trykk på fjernkontrollen kan pause en tv sending, for å resume den senere.. ganske kult.

Hadde selvfølgelig blitt enda bedre med et skikkelig parabol-kort, men det får evnt. komme senere... med det oppsettet jeg har, kan jeg naturligvis ikke se på et annet program enn jeg tar opp etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...