Gå til innhold

Støyer Maxtor diskene?

Holmez

Anbefalte innlegg

skal ha meg ny hardisk og vurderer denne

Maxtor 250GB S-ATA 7200 RPM 16MB cache,

er ltit redd for at den støyer mye, for jeg las en test om en annen maxtor hardisk her på hw.no.

"Det er dessverre bare å konstatere at den oppgitte støyen på 38 dBA er noe av det høyeste som man finner på harddisker i dag, og det er noe man merker når disken jobber."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal ha meg ny hardisk og vurderer denne

Maxtor 250GB S-ATA 7200 RPM 16MB cache,

er ltit redd for at den støyer mye, for jeg las en test om en annen maxtor hardisk her på hw.no.

"Det er dessverre bare å konstatere at den oppgitte støyen på 38 dBA er noe av det høyeste som man finner på harddisker i dag, og det er noe man merker når disken jobber."

38dB? Seriøst? Vel, min WD, som angivelig er en av de mest bråkete diskene på markedet, bråker mye, og da mener jeg MYE, mindre enn cpu-viften...

Likte cachen.... :thumbup:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til støyen fra den disk-serien der, men vet at forrige generasjon (diamondmax 9) støyet langt mer enn jeg hadde forventet. Jeg ble skikkelig skuffet etter kjøpet av den og solgte den videre etter et par uker. Jeg hadde på forhånd lest en del tester som sa at den skulle være stille, så jeg følte meg egentlig litt lurt av de testene. Disken jeg kjøpte etterpå var en Seagte og den var en lettelse.

Jeg aner ikke om de nye maxtorene har kommet seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...