grønn_på_data Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Jeg har nettopp bygget min første pc og heldigvis startet den opp på første forsøk. Alt så ut til å gå helt fint, gikk inn og stilte inn BIOS settingene. Så skulle jeg innstallere Windows 98SE. Etter mye fikling frem og tilbake fikk jeg endelig cden til å starte. harddisken ble formatert (dette er en helt ny harddisk). Så kom det frem en installasjons veiviser eller noe slikt. Men derfra skjerte det seg; fikk denne feilmeldingen: "Melding SU0013 Kan ikke opprette filer på oppstartstasjonen. Windows 98 kan derfor ikke installeres. Hvis du bruker HPFS eller NTFS, må du opprette en MS-DOS oppstartsstasjon. LANtastic server og SuperStor-komprimering må deaktiveres før installasjonen. Se install.txt på installasjonsdiskett 1 eller Windows 98-CD-ROMen for nærmere informasjon" Hva betyr alt dette? Jeg trodde alle harddisker var partisjonert osv. når man kjøpte dem. Harddisken jeg har er WD 80GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM. Noen som kan hjelpe meg? Endret 25. september 2004 av grønn_på_data Lenke til kommentar
grønn_på_data Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Litt OT, men hvorfor i granskauen installerer du Win98SE på en PC nå? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 har installer win98se på 80gb western i gamle dageer.... så det burde gå greit. aner ingenting om meldingen du får, du kan søke på ms knowledgebase. Eg ville kanskje prøvt disken på en XP maskin for å avgjøre om det virkelig er feil. Kan være alt fra at win98 er for gammelt, feil i bios, feil med HK drivere osv osv. Lenke til kommentar
grønn_på_data Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Installerer 98SE fordi jeg ikke har penger til å kjøpe nytt OS. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Harddiskene er blanke når du kjøper de, du må partisjonere og formatere de først. Win98SE bruker FAT(32)-filformat og ikke NTFS. Her finner du bootdisk du kan bruke til formatering: http://www.bootdisk.com Lenke til kommentar
grønn_på_data Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 tusen takk Lenke til kommentar
TharenZ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) ... Endret 28. september 2004 av TharenZ Lenke til kommentar
TharenZ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 JAJA... piratkopiering... seff.. Da kan du jo kjøpe deg oppgraderings pakken av xp.. Lenke til kommentar
blue days Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Win 98 cden virket ikkje..så no har eg bestillt xp fullversjon...2200kr rett i lommen på microsoft...for den lille cden Neppe noe piratkopiering her i gården... (eg e Grønn_På_Data men klarer ikke å logge på, glemt passord men kan ikke opprette nytt for kontoen min er visst nok foreldet. så eg opprettet en ny ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå