Psy Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hei Som det går frem i topicen lurer jeg på hvordan man endrer indent størrelsen i vim (antall spaces når man trykker tab). Prøvde å søke litt på google men fant ikke noe interessant, heller ikke noe i vimrc.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 VIM :lol: :lol: :lol: Prøv noe slikt i wimrc: set tabstop=8 eller.no Lenke til kommentar
Psy Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Takker for svar. Nå ble det rett når jeg editer vanlige tekst filer. Når jeg sitter med .c filer hopper den fortsatt langt inn når jeg f.eks starter en ny funksjon. Ifølge /usr/share/vim/indent/c.vim ser det ut som det er innebygget og dermed ikke kan endres? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Tror ikke jeg kan hjelpe deg der... er ikke noen stor vim-ekspert/fan Til programmering ville jeg absolutt brukt emacs isteden, men det er selvfølgelig min mening. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Ser ut til at jeg blir nødt til det, takler ikke så stor indent :smile: Bare synd at emacs roter sånn med /* */ comments. :/ Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 21:24, Psy skrev:Takker for svar. Nå ble det rett når jeg editer vanlige tekst filer. Når jeg sitter med .c filer hopper den fortsatt langt inn når jeg f.eks starter en ny funksjon.Ifølge /usr/share/vim/indent/c.vim ser det ut som det er innebygget og dermed ikke kan endres? Den kan selvfølgelig enderes :smile: set shiftwidth=4 ,vóila! Lenke til kommentar
Psy Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 "Den kan selvfølgelig enderes set shiftwidth=4 ,vóila!" Det fungerte bra. Nå ble alt helt perfekt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå