Dreamhacker Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Skal kjøpe ny harddisk (ata), og jeg lurer på hva som er best av: - Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB, 8MB buffer - Seagate Barracuda 7200.7 160GB, 8MB buffer - Western Digital Caviar SE 200GB, 8MB buffer Vil ha lite støy (ikke noen høyfrekevnete lyder), og den skal være stabil. Hastighet har vel ikke like mye å si, ettersom jeg bare skal lagre nedlastede filer på den (en del video) Lenke til kommentar
BiaZ Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg har Veldig dårlig erfaring med WD. Har hatt WD ganske lenge, og tre ganger har de blitt ødelagt av produksjonsfeil osv. WD er også nokså støyende, så jeg anbefaler noen av de andre... Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Samsung Spinpoint 160GB 8MB Cache skal være mer stille enn de du har listet opp. Jeg har denne og hører den kun såvidt når den jobber veldig, men er så lite bråk at det ikke har noe å si. I idle er den så å si lydløs, klarer hvertfall ikke høre den over kabinett-viftene på 12 dB. Endret 25. september 2004 av torsvb Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 En samsungen stabil? Den kræsjer ikke lett? Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Min har ihvertfall ikke krasjet/vært ustabil på den 1.5 mnd jeg har hatt den. Har hatt PCen på omtrent 12 timer i gjennomsnitt hver dag. Lenke til kommentar
Never Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 samsung disker er som er som en våt drøm.. :!: kjører selv kun samsung for tiden..5-6 disker.. ikke et problem med de.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har inntil nylig kun hatt Western Digital, men etter litt problemer med to av de nå i det siste, byttet jeg til Seagate. Det var delvis også for å få en mer stillegående PC, selv om jeg syntes forskjellen der var minimal (og jeg har en meget støysvak PC). Er ihvertfall veldig fornøyd med mine Seagate. Den eldste er vel ett års tid eller noe sånt. Men det skal også nevnes at Western diskene jeg har hatt har fungert uten problemer, med unntak av to 80GB disker hvor den ene døde brått, og den andre ble ustabil. Samsung virker det også som folk er fornøyd med, både når det gjelder støynivå og ytelse. Slik jeg har forstått det, rangeres diskene slik : Støynivå : 1.Samsung 2.Seagate 3.Western Digital Ytelse : 1.Western Digital 2.Seagate 3.Samsung Maxtor vet jeg lite om, men anskaffet nylig en Maxtor Onetouch ekstern harddisk på 300GB. Hører så vidt ett lite sus fra den hvis jeg konsentrerer meg, og den står på skrivebordet ved siden av skjermen. Selve harddisken er kun 5400rpm, men den er mer enn rask nok til å utnytte firewire utgangen. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg har waffal bare god erfaring med Seagate..men samsung gjør sikkert susen de og! Men for all del ikke velg WD..de kviiiiner .. Lenke til kommentar
somdene Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 SATA-roundup - 160 GB http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=231 Lenke til kommentar
somdene Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Med Hitachi Feature Tool kan man faktiskt tweaka hårddiskar... http://www.nordichardware.se/Artiklar/?skrivelse=239 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg ville nok også ha valgt mellom Seagate og Samsung. Kanskje også Hitachi. Til ditt bruk vil jeg si at det kun er to viktige faktorer å tenke på: * Støynivå * Flest mulig GB til lavest mulig pris. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Sett på testen nå (ondskapsfullt å gi meg en svensk test, flaks at jeg fant den engelske versjonen), og Samsungen var en av de beste på å kopiere, men på lesing var den ikke så god. Vil det ha mye å si når jeg spiller av video filer? Endret 25. september 2004 av Dreamhacker Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har hatt WD lenge aldrig noe problem støyen er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ikke WD, ettersom det var den tregeste i testen. Men er det noen forskjell på om det er ATA eller S-ATA? Rekkefølgen, best til dårligst, blir den samme med ATA-versjonene? Lenke til kommentar
Sennep Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har selv en Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB, 8MB buffer S-ata, rask stille og billig Anbefales ... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Jeg har en seagate 120gb, med andre ord 113gb. Lureri Edit Samsung Endret 25. september 2004 av PepsiCo Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Har en Maxtor 120GB allerede, og etter det har det kommet ekstra mye støy . Samsung ser ut som det beste valget, god ytelse og stille Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg har en seagate 120gb, med andre ord 113gb. LureriEdit Samsung Feil. Les stickyen på lagringsmedier ang. GB vs. GiB, og hvem det er som benevner feil. Hold gjerne GB/GiB-diskusjonen i den tråden. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Nå så jeg det, det var 120 000 000byte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå