Boralis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) AMD XP 2800+ Celeron Så var det et av de saklige svarene igjen sannsyneligvis basert på en gammel test fra den tiden xp var "in" uten å ha fått med seg at utviklingen faktisk har fortsatt og at xp er en utdøende cpu menst Celeron er kommet i ny og betydelig bedre utgave Endret 25. september 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 er enda ikkje noe nermere min avgjørelse.noen mener det å noen mener det.. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 AMD XP 2800+ Celeron Så var det et av de saklige svarene igjen sannsyneligvis basert på en gammel test fra den tiden xp var "in" uten å ha fått med seg at utviklingen faktisk har fortsatt og at xp er en utdøende cpu menst Celeron er kommet i ny og betydelig bedre utgave I følge det jeg har sett er selv en utdøende AMD XP2800+ raskere enn en den nye utgaven av celeron, så hva hjelper det om den er forbedret når den likevel ikke er raskere enn AMD XP? Tror du får mere for pengene med en AMD XP 2800 spør du meg, greit sokkel A er utdøende, men det er vel 478 også etterhvert.. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 AMD XP 2800+ Celeron Så var det et av de saklige svarene igjen sannsyneligvis basert på en gammel test fra den tiden xp var "in" uten å ha fått med seg at utviklingen faktisk har fortsatt og at xp er en utdøende cpu menst Celeron er kommet i ny og betydelig bedre utgave Ja, siden dere sier (og dere har sikkert rett) at Celeron D er mye bedre enn de tidligere, så ville jeg også gått for Celeron. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Celeron er en billigprosessor, AMD Athlon kan ikke sammenlignes med Celeron, AMD Duron kan sammenlignes med Celeron, men nå lages ikke Duron lenger. AMD sammenligner Sempron med Intel Celeron D. Jeg har Pentium 4, og er veldig fornøyd med den... den er rask, pluss at den bruker lite strøm, og lager lite varme (dette er fordi den er ca. halvparten av størrelsen til en AMD Athlon) Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Celeron er en billigprosessor, AMD Athlon kan ikke sammenlignes med Celeron, AMD Duron kan sammenlignes med Celeron, men nå lages ikke Duron lenger. AMD sammenligner Sempron med Intel Celeron D. Jeg har Pentium 4, og er veldig fornøyd med den... den er rask, pluss at den bruker lite strøm, og lager lite varme (dette er fordi den er ca. halvparten av størrelsen til en AMD Athlon) Hva har dette med saken å gjøre? At en CPU er billigere/dyrere enn en annen har ikke nødvendigvis noe å si for ytelsen. AthlonXP er faktisk billig-CPUen til AMD. De har kommet med Sempron nå, men den likner veldig på en XP. Det er A64 som er hovedprosessoren til AMD nå. En P4 er ikke nødvendigvis mindre strømkrevende enn en Athlon heller, det kommer helt an på hvilken P4 og Athlon du sammenligner mellom. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 og lager lite varme (dette er fordi den er ca. halvparten av størrelsen til en AMD Athlon) Tøv. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 mmmm celeron og XP er 2 billigsystemer idag. Socket A (amd) er fryktelig utdøende. Eg holder med amd selv, men skal man først investere i orntli billige saker så påstår eg at man må prøve å se litt fremover. Hvordan er oppgraderingsmulighetene? Socket A suger max der siden Xp2600 er nesten max hva den platformen tåler. Mulig intel har bedre muligheter der. Når det gjelder spørsmålet spill. Enten så spiller du litt spill, eller ikke spill i det hele tatt. forskjellen er at en hvilken som helst dritt cpu vil enten vare i 10 dager eller 10år ... for det er ikke mange programmer som krever mer enn spill. En P3 idag duger til omtrent alt utenom .. spill osv. Tror celeron valget er bedre slik du setter det opp (mot XP), alternativet ville være å sattse på amd sin 64bits platform, og finne en billigløsning der. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ganske enig men MørkSlakter:-) Horfor ikke kjøpe en AMD Sempron 3100 (Soket 754) -Har jo en helt annen ytelse enn disse andre cpuene som det er snakk om... -Og noe slikt er mye mer fremtidsrettet. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ganske enig men MørkSlakter:-)Horfor ikke kjøpe en AMD Sempron 3100 (Soket 754) -Har jo en helt annen ytelse enn disse andre cpuene som det er snakk om... -Og noe slikt er mye mer fremtidsrettet. Da kan man likesågodt kjøpe A64 2800+ Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ganske enig men MørkSlakter:-)Horfor ikke kjøpe en AMD Sempron 3100 (Soket 754) -Har jo en helt annen ytelse enn disse andre cpuene som det er snakk om... -Og noe slikt er mye mer fremtidsrettet. Da kan man likesågodt kjøpe A64 2800+ Man kan bestandig bare betale litt mer for så å få noe litt bedre. Problemet er at vi nå kommer ut ganske mye dyrere enn hva trådstarter sikkert ønsket. En hundrelapp mer her og en hundrelapp der blir det fort mye penger av. Men er enig i at hvis du først skal over på S 754, så kjøper du A64 (i allefall slik prisene er idag). Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Etter en kjapp titt så vil jeg si at det er faktisk litt vanskelig å si enten eller. socket A - dropp driten, ikke sats. Socket 754 m sempron for du omtrent til samme pris som intel og celeron. Spørsmålet er da hvem av de to platformene kommer til å være mest oppgraderingsvennligt. Har nå gått surr i intel og amd systemer, men tror begge er like dårlige. Er ikke 939 arvtager for 754? Ser ut til at P4 3,2 er største cpu på 478, og 3,4+ er størst på 754. Så jeg tipper begge suger like mye når det gjelder oppgradering. Men 754 platformen har fordel i 64bits ting. Så da blir vel konklusjon .... kast mynt, og ta det du vil ha. (eg er amd fan så ikke spør meg) Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Sempr0n vil fortsette på socket754 som blir AMD billigplatform. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg ville gått for AMD'en! Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg skal også ha en maskin til det samme bruk som deg, trådstarter, og da er det ikke noen mening i socket 754/939. Et billig Gigabyte 865PE m/VGA og en Celeron "D" er hva jeg har kjøpt, pris under 1500kr. Da har jeg en bra rig. Så, til ditt enkle behov: Gå for Celeron D 2.4 Ghz pris: 616 kr og f.eks Albatron 865PE pris: 689 kr Til sammen 1305 kr. Hvis du heller vil ha AMD, går du for en Sempron 2200+ og et nForce2-basert hovedkort. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg skal også ha en maskin til det samme bruk som deg, trådstarter, og da er det ikke noen mening i socket 754/939. Et billig Gigabyte 865PE m/VGA og en Celeron "D" er hva jeg har kjøpt, pris under 1500kr. Da har jeg en bra rig.Så, til ditt enkle behov: Gå for Celeron D 2.4 Ghz pris: 616 kr og f.eks Albatron 865PE pris: 689 kr Til sammen 1305 kr. Hvis du heller vil ha AMD, går du for en Sempron 2200+ og et nForce2-basert hovedkort. Enig! Du får utrolig billige S478-hovedkort for tiden. Husk at selv om to CPUer koster omtrent det samme, så kan hovedkortet utgjøre flere hundre kroner i forskjell. Siden du skal surfe mest med PCen, så er det ikke mye vits i å betale mer for 64-bit systemer. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Har nå bestemt meg. Det blir AMD Athlon XP2800+ Aopen NForce2 hovedkort Sapphire Radeon 9600PRO Apacer 256mb pc3200 ddr ram(noe lite ja) Hitachi 160gb 7200rpm 8mb Aopen 52x/32x52x brenner med tre forskjellige frotndeksler Høres det bra ut til mine kriterier? Endret 27. september 2004 av e_hamre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå