NightMaree Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 kossen får eg et vb program te å starta opp automatiskt?? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 På samme måte som med alle andre programmer: Legger den i en eller annen startup-mappe. Finnes et prosjekt med 22 eksempler på PSC. "22 startup methods" eller noe sånt. Lenke til kommentar
NightMaree Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 eg meinte kossen eg får et vb program til å legge seg sjøl i oppstarten Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det mente jeg også? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hvis du absolutt ikke ønsker å søke rundt på PSC, kan jeg godt servere deg koden direkte. Istedenfor å legge en snarvei i oppstartsmappen kan vi legge inn en nøkkel i registeret. Til det bør vi bruke API, ettersom eksterne ActiveX-objekter kan være blokket av firewall/antivirus-program. Legg følgende kode i en modul: Public Declare Function RegCloseKey Lib "advapi32.dll" (ByVal hKey As Long) As Long Public Declare Function RegCreateKey Lib "advapi32.dll" Alias "RegCreateKeyA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpSubKey As String, phkResult As Long) As Long Public Declare Function RegDeleteKey Lib "advapi32.dll" Alias "RegDeleteKeyA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpSubKey As String) As Long Public Declare Function RegDeleteValue Lib "advapi32.dll" Alias "RegDeleteValueA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpValueName As String) As Long Public Declare Function RegOpenKey Lib "advapi32.dll" Alias "RegOpenKeyA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpSubKey As String, phkResult As Long) As Long Public Declare Function RegQueryValueEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegQueryValueExA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpValueName As String, ByVal lpReserved As Long, lpType As Long, lpData As Any, lpcbData As Long) As Long Public Declare Function RegSetValueEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegSetValueExA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpValueName As String, ByVal reserved As Long, ByVal dwType As Long, lpData As Any, ByVal cbData As Long) As Long Public Const REG_SZ = 1 Public Const REG_DWORD = 4 Public Const HKEY_CLASSES_ROOT = &H80000000 Public Const HKEY_CURRENT_USER = &H80000001 Public Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002 Public Const HKEY_USERS = &H80000003 Public Const HKEY_PERFORMANCE_DATA = &H80000004 Public Const ERROR_SUCCESS = 0& Public Sub SaveString(hKey As Long, strPath As String, strValue As String, strdata As String) Dim Ret As Long RegCreateKey hKey, strPath, Ret RegSetValueEx Ret, strValue, 0, REG_SZ, ByVal strdata, Len(strdata) RegCloseKey Ret End Sub Etter dette vil denne koden få Windows til å starte programmet ditt automatisk ved oppstart: SaveString HKEY_LOCAL_MACHINE, "SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", App.ExeName, App.Path & "\" & App.ExeName & ".exe" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå