Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

xp sp2 og ustabil internettforbindelse.

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg så grenseløst .

etter jeg instalerte xp sp2 så har internettforbindelsen vært en jo-jo (ikke hun 13årige britney spearslookaliken fra usa), her ere symptomene (stavet rikrig?):

- Faller ned til 0.2kbs før den tar seg opp igjen etter en dell blinking og styring av netverkskoblinings ikonet i høyre hjørne av windows "tray"

- Internetforbindelse iconet blir først svart- så litt disco blinking så lyser den stabilt.

- Faller som regel ut når linje kun beyttes littgrann , dvs sjekking av ftper, Radmin (remote administrator) email sjekking.

- msn faller ut, ftp kobler seg ut

har trålt ineternet for info om dette. det beste svaren jeg har fått er å update og patch men ingen ting har funket. om noe kansje litt mere stabilt. min ikke noe å skryte av.

d tok meg 4 dager å sette opp og ordne alt tilbake sånn jeg vil ha windows og programmene mine. så jeg vil helst slippe å instalere sp1 igjen.

det er sikekrt bare en liten sak som jeg har glemt å sette på. noen som vet hvilken knapp dette er? :D

Ordet er ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har også et spørsmål om sp2 brannmuren.

bør jeg bruke den eller nis sin brannmur ? jeg vet egentlig ikke hvilken av dem jeg bør bruke, eller hvorfor. har sp2 sin brannmur noen åpenbare fordeler i forskjell fra nis sin ? jeg har ingen ruter, bare et adsl modem, så åpning av porter osv osv er ikke en aktuel betraktning sett fra min side.

EDIT: har også opplevd problemer med å koble til nettet, ofte noen småproblemer her og der. har bare nis sin brannmur stående på, da to stk samtidig på kan komme i "konflikt"

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...