M-WaWe Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Heisann, Er på jakt etter ett skjermkort med 2 x DVI. Etter det jeg har funnet så er det kun Matrox som leverer dette. Og i tillegg så koster det en fot og en arm. Er det noen her som vet om noen andre som leverer dette og som ikke koster mer enn 2000 kroner? 128 mb eller helst 256 mb. Er ikke noen spill fanatiker så det trenger ikke være det hotteste på markedet. Har x-box som avlaster selve spillingen Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 X800XT m/ 2*DVI 6800Ultra m/ 2*DVI FireGL X-3 m/ 2*DVI FX5700 m/ 2*DVI Massivs av kort med Dual-DVI, men billige er de ikke... Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Massivs av kort med Dual-DVI, men billige er de ikke... Er klar over de dyre kortene. Og jeg vil ikke betale 5000-8000 kroner for ett skjermkort Er det noen som har vært borti dette kortet FX5700 m/ 2*DVI? Siden det er så mye billigere enn de andre, betyr det at dette er ett sånt billigkort? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er et ganske utdatert kort som ikke yter noe særlig. Koster vel mye pga. Dual-DVI. Er et "billigkort" ja. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ja da er ikke dette kortet aktuelt for meg, desverre. Siden jeg har 2 x 19" lcd med dvi så vil jeg liksom bruke det. Men synes det blir for dyrt med 3000-9000 kroner for å få til å bruke det. Men det er sikkert noen andre muligheter der ute....hallo hallo? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Abit Radeon X800 XT har også dual dvi til 2000,- ja, da er det jo litt værre, så ikke det jeg Endret 25. september 2004 av Goodall Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Siden det er så mye billigere enn de andre, betyr det at dette er ett sånt billigkort? "billigkort" høres negativt ment ut. Jeg synes bare det er bra at det finnes billige kort. Jeg tror ikke man kan klage på kvaliteten heller. DVI-signalet er jo digitalt og altså like bra på dette som på alle andre kort med 2 stk DVI-utganger. Men bortsett fra det så synes jeg ikke kortet var så veldig billig. Det yter greit, men versjonen som har 1xDVI+1xD-sub koster jo en tusenlapp mindre. Jeg synes det er litt kynisk av produsenter og salgsledd å ta så mye betalt for den ekstra DVI-porten. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Jeg synes det er litt kynisk av produsenter og salgsledd å ta så mye betalt for den ekstra DVI-porten. Ja jeg skjønner det heller ikke..... Den DVI utgangen koster sikkert ikke mer enn 1 kroner å produsere. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Er har du et til ca 1k http://psdata.no/ps.asp?proddetail=100765 Hva med å bruke en CRT/DVI converter? Endret 25. september 2004 av taz Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Hva med å bruke en CRT/DVI converter? Er jo selvfølgelig en mulighet men foretrekker helst å ha ett kort som har 2 x DVI. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hva med å bruke en CRT/DVI converter? Bilde må fortsatt konverteres fra digitalt til analogt på skjermkortet, så fra analogt til digitalt i selve skjermen ved bruk av en slik converter. Dette kan føre til kvalitetestap i bildet, og regner med at det er grunnen til at trådstarter vil ha dual DVI. btw M-WaWe: merker du stor forskjell på bildekvaliteten når en har DVI og den andre VGA/DSUB? Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 btw M-WaWe: merker du stor forskjell på bildekvaliteten når en har DVI og den andre VGA/DSUB? Hei, Ja jeg merker forskjell. Jeg har som sagt 2 x 19" LCD skjermer og den ene er koblet til DVI mens den andre er analog. Den med DVI er klar som bare det mens den som er analog så er hele bildet litt mer uklar. Dette legger jeg merke til spesielt på bilder. Det er grunnen til at jeg vil ha 2 x DVI. Men jeg betaler ikke 3000-9000 kroner for å få det klart. Ikke tale om! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Da er nok Matrox eneste alternativet. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118554&cks=SER 1400,- Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kjøp et bra spill kort med 1xDVI for opp mot 2000 kroner, og så slenger du med ett PCI-kort med DVI slik at du får to DVI-utganger tilsammen. Ser man får helt enkle PCI-kort med DVI til 300 på komplett. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Kjøp et bra spill kort med 1xDVI for opp mot 2000 kroner, og så slenger du med ett PCI-kort med DVI slik at du får to DVI-utganger tilsammen. Ser man får helt enkle PCI-kort med DVI til 300 på komplett. (To kort i en PC) edit: damn, skulle redigere det første innlegget men så ble det til at jeg quotet meg selv istedet Endret 26. september 2004 av Magnus Kopstad Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Da er nok Matrox eneste alternativet.http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118554&cks=SER 1400,- Jeg synes da det har kommet mange andre gode forslag.. Særlig det FX5200-kortet til under tusenlappen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kjøp et bra spill kort med 1xDVI for opp mot 2000 kroner, og så slenger du med ett PCI-kort med DVI slik at du får to DVI-utganger tilsammen. Ser man får helt enkle PCI-kort med DVI til 300 på komplett. Dette er et svært godt forslag! Da får man både spill-ytelse (på en skjerm), og to DVI-utganger til annet enn spillbruk. Knallbillig er det også. Jeg søkte i produktguiden på "DVI PCI" med valget ikke "PCIe PCI-express" og fikk opp hauger med PCI-kort med DVI-utgang. Det billikste kostet bare 283kr. (Radeon 7000 på PCutstyr.no) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det fx5700 kortet det er linket til er jo sånn cirka på linje med gforce4 4200 i ytelse da. Ikke noe dårlig valg det egentlig. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (To kort i en PC) Det er jo selvfølgelig en mulighet å gjøre det slik. Men det mest optimale må jo være å ha ett kort med 2 utganger. Men hvis jeg ikke finner noe sånt kort så blir det nok 2 kort. Enten jeg liker det eller ikke Men har noen testet dette kortet som ble nevnt tidligere i tråden Gainward GeForce FX5700 256MB med 2 x DVI? Er ett billigkort men................? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Da er nok Matrox eneste alternativet.http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118554&cks=SER 1400,- Jeg synes da det har kommet mange andre gode forslag.. Særlig det FX5200-kortet til under tusenlappen. Hvis trådstarter ikke ville ha noen av de som er forslått mente jeg. Personlig ville jeg kjøpt FX5700-kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå