Gå til innhold

Hjelp! Hva er galt?! Er det noe galt?!

Anbefalte innlegg

Ok... min data har ikke sammarbeidet helt i det siste... her er hva som skjer:

Først for noen dager tilbake merker jeg pluttselig inne i Windows at begge mine

cd-rommer mangler! De er ikke på listen i det hele tatt! Jeg lurere litt, fikser litt i

biosen, skrur av, åpner og tukler litt med kablene. Så starter jeg på nytt, og begge er

tilbake. Snodig tenker jeg.

Så, i dag, meker jeg at den ene cd-rommen er borte igjen! Jeg orker ikke stresse med

det, så jeg lar det være foreløpig. Jeg surfer litt på nettet, og med et så fryser alt.

Jeg tror det bare er dårlig bateri i musa, men merker at alt er fryst. Jeg venter ca et

min., så pluttselig reagere det, og fortsetter. Jeg surfer litt til, også fryser det

igjen. Jeg resetter, og starter på nytt. Glemmer cd-rom greiene, så jeg skipper

scandisken for å se om de er tilbake i Windows. Da jeg trykker på "Min Datanaskin"

kommer bare lommelykten opp, og ingen ting skjer. "MSN Messenger" ikonet kommer heller

ikke opp i traybaren. Samme som skjer da jeg må vente på scanneren! Altså da en enhet

ikke svarer! (jeg har koblet ut scanneren)

Jeg trykker brutalt på av-knappen, og "Windows shutdown" starter. Da for jeg beskjed at

programmet "GatorIcon.exe" ikke vil svare! Jeg har aldri hørt om det, og det har et

merkelig ikon jeg ikke har sett før! Ikke noe jeg har lakt inn. Jeg trykker på "End

now" og dataen restarter. Jeg glemmer å trykke "Delete" for bios, og prøver å trykke

"Ctl + Alt + Delete", men for ingen respons. Pluttselig kommer det en beskjed om at

"Windows can not load because the file "system32nt***.exe" is missing. Please instal a

new copy of the file" Jeg blir sint, og trykker på "Reset" -knappen.

Dataen og Windows starter, jeg kjører scandiks, den finner litt av hvert, og den ene

cd-rommen er der. Jeg legger i min forskrekkelse inn Norton Antivirus, og kjører virus

scan. Den finner intet. Jeg skrur av dataen, tukler litt med kablene, og starter på

nytt.

Igjen, som alle de andre gangene, tar det lang tid før "MSN Messenger" ikonet kommer

opp, og da jeg prøver å skru av, kommer "GatorIcon.exe is not responding" opp igjen...

jeg X'er den ut, og avbryter shutdownen. Begge cd-rommene er tilbake, og jeg lurer. Det

virker som om det er "GatorIcon.exe" som senker ned alt... men hva er det?!

Dermed går jeg inn på nettet etter hjelp, og skriver dette! Har du NOEN som helst liten

formening om hva som skjer... hver så snill å si ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om det er no program som heter gator i legg til/fjern programmer. HATER det programmet, det ligger på datan til fatter (p2 333MHz) og gjør ALT så mye treigere virker det som. Aner egentlig ikke hva det gjør heller, virker som det bare er no reklame-greier, tror det fulgte med gozilla.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-12 20:00, CSSSK skrev:

Sjekk om det er no program som heter gator i legg til/fjern programmer. HATER det programmet, det ligger på datan til fatter (p2 333MHz) og gjør ALT så mye treigere virker det som. Aner egentlig ikke hva det gjør heller, virker som det bare er no reklame-greier, tror det fulgte med gozilla.

Ja jeg husker det programmet... jeg har jo fjerna det for leeeenge siden. Sletta t.o.m restene med del" knappen! Merkelig det skal dukke opp igjen nå... flere måneder senere!

Og når det kommer til å reinstalere windows, så er det min favoritt løsning også...! =) men jeg må bare brenne ut 25gb på cdr jeg ikke har først.. =( ...og så må jeg kreve tilbake xp CD-en fra noen ikke-tilbake-leverer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...