Dizk Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 letter etter en måte å vise "current url" på .. f.eks viss eg er på http://eksempel.com/eks.php vises denne på selve siden Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 echo "$_SERVER[php_SELF]"; burde fikse biffen. Mulig du må legge enkeltfnutter rundt PHP_SELF, dvs: echo "$_SERVER['PHP_SELF']"; Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 i $_SERVER (print_r den!) finner du både domenet, request_uri og andre interessange variable du kan pusle sammen til gjeldende url Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 echo "$_SERVER[php_SELF]"; burde fikse biffen. Mulig du må legge enkeltfnutter rundt PHP_SELF, dvs:echo "$_SERVER['PHP_SELF']"; [/quote]PHP_SELF viser kun /folder/file.php.. eg vil vise hele greia i $_SERVER (print_r den!) finner du både domenet, request_uri og andre interessange variable du kan pusle sammen til gjeldende url eg er helt ny når det gjelder php så det der skjønte eg ikkje mye av..prøvde dette.. <?php print "$_SERVER"; echo "$_SERVER[PHP_SELF]"; ?> .. og fikk noe sånt som Array/mappe/index.php Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Dizk: $_SERVER er en array. vet du ikke hva en array er, så vil jeg på det varmeste anbefale deg å jobbe deg gjennom en basic tutorial. det er bare å søke på google. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 <?php print_r($_SERVER[HTTP_HOST]); print_r($_SERVER[REQUEST_URI]); ?> takk for hjelpen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 echo "$_SERVER[php_SELF]"; burde fikse biffen. Mulig du må legge enkeltfnutter rundt PHP_SELF, dvs:echo "$_SERVER['PHP_SELF']"; vil anbefale deg å prøve selv det du foreslår Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 En fin ting å prøve er å ta print_r på $GLOBALS; echo "pre"; print_r($GLOBALS); echo "</pre>; Da vil du få vite alle variabler satt inkludert servervariabler, som kan være til god hjelp i slike situasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå