halnes1 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Tenkte jeg skulle prøve dette og har kjøpt meg boken om linux med Red Hat 7.1 Har en helt ren maskin , men når jeg starter den så får jeg opp NTLDR mangler. hva gjør man så? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Maskinen har nok hatt en NT-basert Windows tidligere. For å installere Linux fra en CD, sett i CD-en og boot maskinen. Du må ha CD-booting slått på i BIOS. Forresten er Red Hat 7.1 fryktelig gammelt, og ikke noe som er anbefalt å bruke i dag. Hvis du er interessert i Red Hat som privatperson i dag, er det Fedora som gjelder, og nyeste versjon her heter Fedora Core 2. Lykke til, og velkommen til den Frie verden! Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) da skal jeg laste ned den men er vel lettest å bruke 7.1 når jeg har boken og kan forholde meg til hva som står i den eller? Endret 25. september 2004 av halnes1 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 var jo så enkelt ja tenkte ikke på det. har vel sin grunn i at jeg spiste såååå mye krabbe i går og drakk såååååå mye vin. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Problemet er at den er urgammel, og det er lenge siden de sluttet å oppdatere den. Du risikerer at den ikke støtter nyere hardware, du får trolig masse problemer med å legge inn ekstra software pga eldgamle libraries, og du får ikke rettet på sikkerhetsfeil. Forøvrig burde det gå rimelig greit å bruke boka som et utgangspunkt. Noen ting er forskjellig, men under f.eks installasjonen er det masse hjelpetekst på venstre side av skjermen så det burde være ganske selvforklarende. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Problemet er at den er urgammel, og det er lenge siden de sluttet å oppdatere den. Du risikerer at den ikke støtter nyere hardware, du får trolig masse problemer med å legge inn ekstra software pga eldgamle libraries, og du får ikke rettet på sikkerhetsfeil. Forøvrig burde det gå rimelig greit å bruke boka som et utgangspunkt. Noen ting er forskjellig, men under f.eks installasjonen er det masse hjelpetekst på venstre side av skjermen så det burde være ganske selvforklarende. takker for den. Da SKAL jeg laste ned Fedora og mange spørsmål kommer sikkert. Men her er jo så mange hyggelig folk som hjelper en nybegynner at da blir det bare moro Takk på forhånd Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) hmmmm det var det å få ut red hat cden da en kjapp ctrl alt del da gikk det Endret 25. september 2004 av halnes1 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 hvor laster man ned Fedora? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 hvor laster man ned Fedora? "Hjelpesløs alarm" Du kommer garantert ikke til å klare å bruke linux fornuftig hvis du er så hjelpesløs. Søk på google etter fedora, kun dette ene ordet, og det første som kommer opp er hjemmesiden til fedora hvor det står en stor blå meny på venstre side med stor skrift "Download." Vi på forumet vil gjerne hjelpe nybegynnere på linux, men vi har ikke tenkt til å holde hånden din hele veien, noe får du klare selv. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hjelp til å starte med fedora- ttp://fedorafaq.org Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hvilke bok skjøpte du? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hvilke bok skjøpte du? Han kjøpte Boken om Linux som inneholder Red Hat 7.1 dessuten heter det "kjøpte" og "hvilken" Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 hvor laster man ned Fedora? "Hjelpesløs alarm" Du kommer garantert ikke til å klare å bruke linux fornuftig hvis du er så hjelpesløs. Søk på google etter fedora, kun dette ene ordet, og det første som kommer opp er hjemmesiden til fedora hvor det står en stor blå meny på venstre side med stor skrift "Download." Vi på forumet vil gjerne hjelpe nybegynnere på linux, men vi har ikke tenkt til å holde hånden din hele veien, noe får du klare selv. trodde dette forumet var for ¨hjelpe folk . men virker som det er for å drite ut folk . så det er slikt det er å gå for linux. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Vi skal gjerne hjelpe deg, men vi er bare redd for at det er bortkastet når du ikke klarer å taste inn et ord i søkefeltet på Google og gå til det første treffet. Da bør man kanskje heller ikke våge seg utenfor MS Word 2019. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 er dere like ekle mot alle som vil prøve seg på linux? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 håper de som styrer dette tar en virkelig stor sveip med kosten og får vekk de som er her bare for å lage kvalm. Er det bare slik at vi ikke skal like linux ellere? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 det neste svaret håper jeg er litt konstruktivt. Men hva kan man forvente av folk som kan alt. har funnet meg en ny plass å lære linux og der dømer de deg ikke før du har sagt A Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 det neste svaret håper jeg er litt konstruktivt. Du har vel allerede fått svar på spørsmålene dine. Du fikk en link til Fedora unofficial FAQ hvor det står mye nyttig. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) jepp det gjorde jeg laster ned nå men hvorfor er folk så veldig gode i alt, mot oss som ikke kan så mye. er vel en grunn til at forumet er her eller? er det her for at dere bedrevitere skal drite ut oss som ikke kan alt eller. Jeg skal si som sikkert mange andre sikkert ville sagt, dere bedre vitere ødelegger mye er ikke kjekt dette Endret 26. september 2004 av halnes1 Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Dette forumet er en kjemperessurs for brukere på alle kunnskapsnivå, når det gjelder Linux så kan det være greit å ha en del basiskunnskaper ift data, deriblant googling håper ikke de første postene har ødelagt lysten til å prøve linux og om du har noen problemer så skal jeg med glede svare på dem Bare en ting til slutt, google er en fantastisk søkemotor hvis du står fast med noe så prøv et søk der. Kanskje noen andre plages med akkurat det samme og allerede fått hjelp. Lykke til! Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå