visionize Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Vet ikke om det var bra nok topic, men men: Jeg har ett SpeedTouch 510i ADSL modem som jeg fikk levert fra Tele2. Nå har jeg tenkt å konfigurere dette opp til å funke med BlueCom. Noen som har peiling hvordan jeg gjør dette, og hvilke innstillinger/informasjon jeg trenger? På forhånd takk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nå har jeg tenkt å konfigurere dette opp til å funke med BlueCom.Noen som har peiling hvordan jeg gjør dette, og hvilke innstillinger/informasjon jeg trenger? Normalt så behøver du ikke gjøre noen endringer. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Og hvis du trenger det, skal du vel få med den informasjonen av Bluecom. (?) Når du får velkommsbrevet(pakken) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Og hvis du trenger det, skal du vel få med den informasjonen av Bluecom. (?) Når du får velkommsbrevet(pakken) Neppe, de fleste ISP-er vil selge deg modem og de gir svært lite info for de som ønsker og sette opp noe annet. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Du må nok skaffe deg en konfigurasjons-fil du oppdaterer modemet med. Om du har riktig flaks! sender BlueCom deg den i posten, hvis ikke må du be pent om noen andre med BleCom kan sende den til deg. Fila heter normalt user.ini og installeres enklest via web-interface på Speedtouch modemet. Koble av telefon inngengen på modemet, kjør en ipconfig /release og en ipconfig /renew på PC'n. Gå så inn på http://10.0.0.138, eventuelt http://169.254.15.55 (kan variere her vil jeg tro), velg avansert, backup og kjør en restore med user.ini fila. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Du må nok skaffe deg en konfigurasjons-fil du oppdaterer modemet med. Om du har riktig flaks! sender BlueCom deg den i posten, hvis ikke må du be pent om noen andre med BleCom kan sende den til deg. Fila heter normalt user.ini og installeres enklest via web-interface på Speedtouch modemet. Hvorfor? DSLAM-ene er like i og med BC og Tele2 levere stort sett på Telenor sitt utstyr, de bruker samme måte for tildeling av IP så jeg ser ingen grunn til at noe må forandres. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 vel, i user.ini fila står det noen spesifikke tele2 innstillinger, men det er kanskje mulig den vil virke på bluecom uten å måtte gjøre noen endringer. @visionize ser ut til å ha problemer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå