Gå til innhold

NEC 2510A på 8x?

Aetius

Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg meg en NEC2510A som det ble påstått fra butikken sin side skulle brenne DVD+R i 8x. Problemet er at jeg får det ikke til med Ritek R03-disker som en annen butikk påsto var spesifisert til 8x. Hvem bør jeg klage til?

PS! Har flashet firmware til v2.16.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klag til ritek fordi at de lager dårlige plater :p Og til NEC(og pioneer) fordi at de ikke klarer å optimalisere brennerene sine for dårlige plater :p

Ritek.r03 er begrenset til 4x med både NEC og pioneer brennere grunnet for lav kvalitet på platene. Har hatt mye kontakt med både pioneer og NEC om dette og de sier at flere partier med ritek.r03 er meget dårlige (helt sant - jeg har noen av de dårlige ritek.r03 her - solgt som datasafe, arita og SKS) og har derfor valg å begrense hastigheten for alle til 4x - selv om det finnes gode partier også (f.eks traxdata og ridata).

Men BenQ DW1620 klarer å brenne også de fra dårlige partier på hele 12x uten problemer.......så det er mulig å finstille brennerene til å brenne på 8x/12x selv om platene er av dårligere kvalitet enn de burde være.......

Men fler brennere sliter med ritek.r03 på 8x ja. F.eks Lite-On, BTC og MSI - så det er langt fra de beste 8x platene. Anbefaler heller prodisc 8x DVD+R (for eksempel Bulkpaq 8x, datawrite 8x og eProformance 8x), disse kan du få fra 169,- og oppover for en 25 spindel hos f.eks www.norwaydisc.no www.brenner.no og www.pxp.no

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Vel, jeg har NEC2510A og BTC1008IM, men har ikke greid å brenne noe som helst på 8x med noen av disse. BTC'en skal i retur fordi den nekter å gjenkjenne CDer, men jeg hadde håp om at NECen skulle klare å brfenne DVD+R på 8x, men dengang ei. Tror diskene skal tilbake til sjappa, jeg. De tok seg tross alt ekstra betalt for 8x. Grmbl!

Takker for hjelpen, forøvrig!

PS! Siden du linker til med modifisert firmware til NEC2510A er nede for tiden. Vet du om noen andre?

EDIT: Jeg bor forøvrig i London, så det er litt kinkig å bestille disker fra Norge. Pleier å kjøpe dem i en sjappe her, som nå har mistet en kunde.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Hvilken NEC firmware tenker du på?

Det er en til ND-2510A som gir sonefrihet og raskere lesing - denne finnes på http://tdb.rpc1.org

Det er en til ND-2500A som gir bitsetting, sonefrihet, raskere lesing og støtte for 8x brenning på fler plater - kan også brukes på ND-2510A - men navnet blir endret til ND-2500A ved oppgradering til denne. Mulig jeg har den liggende på min disk. Send meg en PM med hvis du er interessert i denne.

ja BTC suger....

Ok, men uansett - prøv å se etter prodisc produserte 8x DVD+R plater - burde finnes der du også er ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-hhTID5kl

Jeg har en ND-2510A som har den siste RPC1 firmwaren, men den vil fortsatt ikke brenne 8X DVD+ RW.

Du skriver at jeg da kan bruke ND-2500A firmwaren. Refererer du da til den som ligger på http://tdb.rpc1.org eller er det en annen?

SCSI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...