Woodoo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Men hvilken kabler trenger jeg for å kobble dette til PC? Jeg skal bruke dette til recording. Takk for alle svar så langt Mvh. Winters Edit: Helt usaklig kan jeg bruke en hjemmekino forsterker eller receiver til Stereo forsterker? Du trenger en slik kabel for å koble forsterkeren til PC. Ja, du kan bruke en surround receiver/forsterker til vanlig stereo. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Men hvilken kabler trenger jeg for å kobble dette til PC? Jeg skal bruke dette til recording. Takk for alle svar så langt Mvh. Winters Edit: Helt usaklig kan jeg bruke en hjemmekino forsterker eller receiver til Stereo forsterker? Du trenger en slik kabel for å koble forsterkeren til PC. Ja, du kan bruke en surround receiver/forsterker til vanlig stereo. Takk! Akuratt svar jeg håpet på! Tuusen takk til alle der som har svart på denne topicen! Mvh. Winters Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Her er det fort gjort å bli forvirret... Den kabelen vil etter alle solemerker IKKE fungere til å koble en PA-effektforsterker til en CD-spiller eller en PC. Den fungerer fint til å koble opp en vanlig hififorsterker/hjemmekinogreie, men profutstyr har nesten ALDRI RCA-inngang. Hvis du skal bruke en PA-forsterker må du nesten sjekke hva slags innganger denne har. Dette er gjerne enten XLR (rund plugg, ca 2 cm i diameter med tre små plugger inni) eller jack (større versjon av sånne plugger det er på hodetelefoner ol). Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Her er det fort gjort å bli forvirret... Den kabelen vil etter alle solemerker IKKE fungere til å koble en PA-effektforsterker til en CD-spiller eller en PC. Den fungerer fint til å koble opp en vanlig hififorsterker/hjemmekinogreie, men profutstyr har nesten ALDRI RCA-inngang. Hvis du skal bruke en PA-forsterker må du nesten sjekke hva slags innganger denne har. Dette er gjerne enten XLR (rund plugg, ca 2 cm i diameter med tre små plugger inni) eller jack (større versjon av sånne plugger det er på hodetelefoner ol). Ja, hvis han skal koble rett på en PA effektforsterker så er det ikke sikker det går. Jeg tenkte at han skulle ha en forforsterker også... Men hvis du skal koble rett på en PA effektforsterker som ikke har RCA inngang, er det bare å kjøpe en slik en. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Går det og kombinere høyttaler merker og typer som foreksempel. Gale og Cerwin Vega? Er Cerwin Vega gode høyttalere forresten? Mvh. Winters Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Går det og kombinere høyttaler merker og typer som foreksempel. Gale og Cerwin Vega? Er Cerwin Vega gode høyttalere forresten? Mvh. Winters Mener du f.eks å bruke Gale bakhøyttalere og CV fronthøyttalere? Dette er selvsagt mulig, men det beste er å ha likt merke på høyttalerne. Jeg vil si at CV er gode høyttalere (i forhold til pris), men det kommer helt an på hva du er ute etter. Liker du mye bass, så er CV et bra valg. Endret 27. september 2004 av Woodoo Lenke til kommentar
Winters Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Er det noen nettbutikk som de selger noen lunde det samme som Hifiklubben.no? Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Er det noen nettbutikk som de selger noen lunde det samme som Hifiklubben.no? HiFi Center Kjeden AV HiFi Lenke til kommentar
Winters Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Er det noen nettbutikk som de selger noen lunde det samme som Hifiklubben.no? HiFi Center Kjeden AV HiFi Takk. Men er det noen utendlanske net butikker som selger noenlunde det samme som de butikkene du ramset opp? Mvh. Winters Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Men er det noen utendlanske net butikker som selger noenlunde det samme som de butikkene du ramset opp? Mvh. Winters Jeg har dessverre lite kjennskap til utenlandske HiFi nettbutikker. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Takk. Men er det noen utendlanske net butikker som selger noenlunde det samme som de butikkene du ramset opp? Mvh. Winters Hvorfor vil du handle fra utlandet? Lenke til kommentar
Winters Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Takk. Men er det noen utendlanske net butikker som selger noenlunde det samme som de butikkene du ramset opp? Mvh. Winters Hvorfor vil du handle fra utlandet? Tenkte om det hadde funnes en side som Music123.com som selgte hifi greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå