Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemme nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En form for nat ruting. Om du kjøper en ruter, eller setter opp en maskin med ICS (Internet Connection Sharing) som er windows, eller om du vil bruke tid til å sette opp en linux box med nat funksjon og firewall, velger du selv, men jeg ville gått for det siste.

 

Skal du kun ha en switch eller hub, så må du ha to faste ip-adresser fra isp'en din.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 16:48, Ole_bob skrev:

Enkelt. Hub, Router, eller to nettverkskort i den ene maskinen. Så kjører du Internett connection sharing wizard eller noe sånt, finner d på


Funka for meg å dele ADSL gjennom en hub til 4 maskiner.


 

Har du NextGenTel så trenger du ikke bruke Internet sharing. Da kobler du ADSL modemet til en upload-port på en HUB og alle maskinene til andre porter på samme HUB. Da trenger du ikke å ha på andre maskiner enn den/de du bruker der og da. Dette funker så vidt jeg vet også med internett via kabel tv (har prøvd det med Telenor Avidi og det funket fint).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Quote:


Den 2002-05-14 08:44, Afseth skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 16:48, Ole_bob skrev:

Enkelt. Hub, Router, eller to nettverkskort i den ene maskinen. Så kjører du Internett connection sharing wizard eller noe sånt, finner d på


Funka for meg å dele ADSL gjennom en hub til 4 maskiner.


 

Har du NextGenTel så trenger du ikke bruke Internet sharing. Da kobler du ADSL modemet til en upload-port på en HUB og alle maskinene til andre porter på samme HUB. Da trenger du ikke å ha på andre maskiner enn den/de du bruker der og da. Dette funker så vidt jeg vet også med internett via kabel tv (har prøvd det med Telenor Avidi og det funket fint).

 

 

Vil det gå med en switch også hvis du har Telenor Avidi, med tanke på at huben og switchen utfører samme oppgave. Skla kjøpe swicth med uplink og håer at det vil gå bra (den skal erstatte huben jeg låner fra en kompis :grin:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...