lobster Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har noen av dere Harman Kardon HK675 forsterker eiere fått til å bruke den digitale inngangen på forsterkeren?? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Er ikke HK675 en vanlig stereoforsterker? Hvorfor skulle en stereoforsterker ha digitale innganger? Edit: Har lest litt i manualen til HK675, og det synes jeg du også burde gjøre Den har en digital inngang, men kan ikke konvertere eller dekode digitale signal. Digital loop-through heter den. Les mer på side 4 i manualen din. Endret 25. september 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Konge Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Fordi en CD spiller har digital utgang ? lool Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Fordi en CD spiller har digital utgang ? lool En stereoforsterker konverterer ikke digitale signaler.. wuuhu LOL. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 En stereoforsterker kan ha digitalingang den. De 3 hovedtypene med lydsignaler som overføres digital er PCM, Dolby Digital og DTS. En stereoforsterker kan vanligvis ta PCM stream'en. Min onkel hadde en gammel gammel stereoforsterker som hadde digitalingang. Brukt mot cd-spilleren. (En lyd-cd bruker PCM). Men å bruke de mot et DD eller DTS signal er pointless. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Den har en digital inngang, men kan ikke konvertere eller dekode digitale signal. Digital loop-through heter den. Les mer på side 4 i manualen din. Det er dette jeg ikke fortsår.. Betyr det at jeg kan koble på PC med digital utgang /CD spiller med digital utgang inn på den digitale inngangen? forstår ikke dette loop greiene Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Du kan sikkert koble på så mange digitale signalkilder du gidder, men forsterkeren konverterer ikke det digitale signalet til analog lyd. Så det er ikke så mye poeng i å gjøre det. Hvorfor bruker du ikke bare en vanlig signalkabel mellom cd spiller og forsterker og en minijack -> RCA fra pcen. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ønsker så lite støy som mulig Tenkte at det derfor ville være best å kjøre digital frem til "siste" ledd Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Siste ledd før analoge signaler blir vel DACen i cd spilleren din Jeg og de fleste andre mennesker med en normal stereoforsterker bruker analoge signalkabler mellom cd spiller og forsterker. Jeg er ikke plaget av støy. Endret 25. september 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå