Dingot0m Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Vi har et hjemmenettverk med tre maskiner og to delte skrivere. Min bror sin maskin (10.0.0.5, WinXP Pro) med skriver nummer 1 Min far og stemor sin maskin (10.0.0.12, WinXP Home) med skriver nummer 2 Min maskin (10.0.0.10, WinXP Pro) Problemet er at hverken min PC eller min brors PC får kontakt med min fars/stemors maskin over nettverket. De deler en skriver og noen mapper, men jeg finner dem ikke i nettverket. Når jeg skriver \\10.0.0.12 i adresselinja til min datamaskin får jeg beskjed om at den ikke kan koble seg til, og jeg kan heller ikke legge til skriveren som er koblet til den maskinen som nettverksskriver. Men min fars/stemors maskin kan helt fint koble seg til våre maskiner, der funker alt som det skal. Hva er galt? Forøvrig funker alt som det skal fra min maskin <-> min brors maskin. Alle maskinene er i samme arbeidsgruppe. Endret 25. september 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Brannvegg? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Tenker du på Windows XP sin er den ikke aktivert på noen av maskinene så vidt jeg vet... Er ingen andre brannmurer installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå