Gå til innhold

Får ikke logget inn med min egen bruker!

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Når jeg logger meg inn med min vanlige bruker så blir det svart og så kommer loginskjermen opp igjen! Hva skjer? Jeg får logget inn som root, men ikke med vanlig brukeren min!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du KDE eller Gnome sin login-manager? Eller kanskje du prøver å logge inn på en vanlig TTY?

PS: Tror du egentlig det forsvarlig at du drifter en Gentoo-server når du ikke engang forstår spørsmålet RatiX stiller?

PPS: Du kan jo spørre Jesus? (Henviser til signaturen din...) *himle med øynene*.

Lenke til kommentar

Logg inn på tty (CTRL + ALT + 1) og logg på der. Er sikkert en eller annen konfigurasjonsfeil i hjemmemappen. Prøv å flytt noen "." konfigurasjonsfiler for brukeren din) mapper/filer til en temporer mappe som du tror kan skape problemer.

Dette er sikkert ikke den beste måten å løse problemet på, men ivertfall et bedre svar enn det de andre ga deg.

Lenke til kommentar
Og SuSE personal blir du fort lei ;)

Er jo bare til å legge til Professional-kilder i yast, såvidt jeg har forstått. Ingenting å bli lei av.

Om man legger inn SuSE via FTP fra en av SuSE sine mirror-servere får man Professional utgaven, er ikke verre enn det. FTP installasjon er 10 ganger bedre om man har ei kjapp linje... Slipper å laste ned 3 ISOer, brenne og installere.

Lenke til kommentar

hmm, er det så stor forskjell på distroene da? ikke det at jeg har prøvd Suse noen gang, men det ser kurrant ut. har den faktisk på cd her en plass også. problemet er at nybegynnere som starter med Linux og som støter på et problem, gir opp for lett. dette skal jeg ikke si for sikkert, men jeg tror ikke at Suse er noe særlig enklere enn Fedora egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...