Snorre Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har tenkt til å kansje gå til innkjøp av minne, men vet ikke hva slags minne jeg skal ha. Noen som vet hvordan man finner ut hva slags minne man har. Har en dell dimension 8200 Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Kan enten lese på brikken/brikkene eller laste ned program som gir info om komponentene dine. F.eks Sisoft Sandra eller Everest. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Kan enten lese på brikken/brikkene eller laste ned program som gir info om komponentene dine. F.eks Sisoft Sandra eller Everest. Takker. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei, flere som har Dimension 8200 altså? Jeg har desverre en dårlig melding til deg. Vi har kun støtte for såkalt RDRAM, som er en type RAM som ikke produseres lengre! Den ble for dyr i produksjon i forhold til hva man fikk, så vidt jeg skjønner. Denne typen var tenkt å skulle erstatte DDR-RAM, men det skjedde jo ikke.. Hvis du skal ha mer minne må du kjøpe nytt hovedkort, som støtter DDR-minne. Den billigste løsningen blir da å kjøpe et hovedkort med socket som passer til den gamle prosessoren din. Håper du finner ut av det. Mvh Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10238 det virker jo som om de fortsatt produseres Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Ja de produseres enda, men det er et meget ugunstig minne! Svært få som bruker dette, noe du kan se på utvalget og ikke minst prisen! Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 det virker jo som om de fortsatt produseres Ja, her fant du visst noe RDRAM. Men desverre tror jeg ingen av de passer. (Correct me if Im wrong.) Du må ha minne som tilsvarer det du allerede har. På min Dimension 8200 er det RDRAM PC800 (dvs 400 mhz), 45 ns, og det må være dual-ram altså (eks) 2x128 MB "kit". Altså ser det fortsatt dårlig ut. Det at de skulle gå ut av produksjon fikk jeg høre da jeg for ca. halvannet år siden da jeg bestilte KTD-DM800 RAM fra mpx. Siden har MPX fjernet alt RAMBUS-minne (RD) fra salgssidene. Minnevareprodusenten Kingston har laget en minnekonfigurator som både Dell og Mpx bruker på sine sider, og hvis du taster inn modellnavnet Dimension 8200 her, så får du ikke noe svar på hvilken minnetype du trenger, altså nok et tegn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå