Tdale Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg ser at bl.a 20D kun viser 95% av bildet i søkeren. Hvorfor ikke 100% Skulle ikke tro det skulle være så vanskelig å endre på... Tommy Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Av den enkle grunn at bilder blir beskjært med rundt 5% når du sender inn til fremkalling og får ut på papir. Negativet får kanskje litt for mye luft rundt motivet når søkeren bare viser 95%, men det er bedre enn at at alt du får ut på papir er beskjært for mye.. De som lager papirkopier selv har uansett ingen problemer med å beskjære de 5 prosentene. Uansett om det gjelder film eller digitalt... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Feil, medi8or, det er ikke grunnen. Det er vanskeligere og dyrere å lage en nøyaktig søker. Derfor ser man søkere med 100 % dekning først og fremst på profesjonelle kameraer. De fleste digitale kompaktkameraer har også 100 % dekning på LCD-skjermen. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Lenge siden jeg fikk oppgitt den grunnen. Mulig det er feil, men det høres ikke usannsynlig ut. Hvor mye penger er det egentlig å spare på mindre søkerbilde? Edit: Google er din venn... Ser ut til at kostnad er den virkelige grunnen. Sikkert en eller annen markedsavdeling som har kommet med den andre historien... Endret 25. september 2004 av medi8or Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Nå konstruerer ikke jeg kamera, men jeg har litt vanskelig for å skjønne at det på et kamera til 10-15 tusen kroner skal være vanskelig og dyrt å kompensere slik at søkeren viser 100% av bildet. Det må da bare være snakk om en enkel optisk justering. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå