Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100mbit switchet nettverk går tregt

Anbefalte innlegg

Den gamle huben har lys som indikerer hvor mye av kapasiteten den bruker og om det er kollisjoner. Når jeg plugga i min pc i den så funka det fint et lys lyste pga at det var link. Når jeg kobla i en av de andre pcene så lyste link lyset, kollisjonslyset og 100% kapasitet uansett om det var den eneste maskinen som var kobla til, var ikke det litt merkelig?

Forstår mindre og mindre nå jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være noe tull med en av maskinene på nettverket ditt. Du sier at du opplever pakkekollisjoner når din PC er koblet til. Sjekk hvordan det går med de andre maskinene. Koble til en etter en, i forskjellige porter.

Om dette stemmer så har sikkert problemer med innstillinger til nettverkskortet, eller så må du se om det har kommet noen nye drivere til kortet.

Lenke til kommentar

Nei min pc var helt fin, der lyste det bare et lys, link lyset, men de andre pcene så gikk alle lysa på, ser ut som de andre pcene sliter med nettverkskortene, alle driverene er oppdatert. Den ene er onboard Abit nf7-s v2.0 og den andre er onboard Abit Kd7A, jeg har Kd7-Raid. Noen innstillinger jeg kan gjøre på de andre?

Lenke til kommentar

om du skal prøve med ny switch, prøv med D-link sine, har selv en D-link gb-switch og er kjempe fornøyd, aldri noe tull med den, selv på lan der vi bruker 3 forskjellige,andre har stoppet eller gitt utrolig lav hastighet. noe du beskriver i ditt problem.

en D-link gb Switch koster i underkant 700,- på mpx (5 porter)

den gir i alle fall 11.5 mb på samtlige porter samtidig.

lykke til med problemet, (hvis det ikke finnes en løsning er det heller ikke et problem)

Lenke til kommentar

Siden du har en public ip kan det tenkes at data blir forsøkt sendt ut i verden og tilbake til samme adresse.

Prøv å koble kun din maskin og en maskin til, til switch/hub - ingen kabel mot internett! Gir det samme problem? Hvis du ikke sender noe data mellom maskinene - blinker det noen lys på hub/switch som indikerer trafikk?

Sjekk med et pakkesniffer program om noen av maskinene sender ut mange pakker.

Lenke til kommentar
Fant ut hva problemet var. Maskinene det gikk tregt over var ikke i samme ip-pool. Så lett som det, så var det bare å skifte ip-adresse, men hvordan i ****** gjør jeg det?

Tja, er vell ikke så vanskelig å bytte Ip....:

1. Høyreklikk på Lokal Tilkobling. -> Egenskaper.

2. Så går du på -> Internet -protokoll (TCP/IP)

3. Så endrer du Ip :)

4. Eller bare sett den på automatisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...