Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100mbit switchet nettverk går tregt

Anbefalte innlegg

Sitter 4 stk på lan her med en 100mbit switch, når folk laster fra meg får en 50kb/sek den andre 4 mb/sek og den tredje 6mb/sek.

Dette er ikke samtidig, men hver for seg, når en laster fra meg så skulle han hatt 12.5mb i teorien, vi har prøvd med full duplex, men det funka ikke.

Har det med switchen å gjøre? Når jeg sitter på f.eks warpzone lan, med 24 porters 3Com switcher så får jeg 12mb/sek...

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags nettverk er det snakk om? Er det f.eks. snakk om at dere alle sammen får tildelt IP-adresser fra en ADSL-levrandør, hvor modemet er koblet rett i switchen? Det ville i så fall kunne forklare de 50 kB/s, da man med slike IP-adresser kan risikere at kopieringen går ut på nettet, og ikke direkte mellom maskinene.

Lenke til kommentar

Kan du gi oss svar på følgende spm:

1. Hva slags OS kjører på pcene dere har.

2. Hva slags nettverkskort har dere, står all på 100/FD ?

3. Hva slags svitsj har dere? Har alle koblet seg til porter som ikke er uplink porten?

4. Hva slags kabler bruker dere? Har du forsøkt en annen kabel mot han som får dårligst ytelse?

5. Er alle unødvendige ting skrudd av i OS'et som kan stjele ekstra båndbredde?

6. Hvilken IP har han som har problemet?

7. Er dere koblet mot internet via en ruter eller via en av pcene?

Kan vi få disse svarene skulle vi ha litt mer grunnlag for å si hva som er galt:)

Lenke til kommentar
Kan du gi oss svar på følgende spm:

1. Hva slags OS kjører på pcene dere har.

2. Hva slags nettverkskort har dere, står all på 100/FD ?

3. Hva slags svitsj har dere? Har alle koblet seg til porter som ikke er uplink porten?

4. Hva slags kabler bruker dere? Har du forsøkt en annen kabel mot han som får dårligst ytelse?

5. Er alle unødvendige ting skrudd av i OS'et som kan stjele ekstra båndbredde?

Kan vi få disse svarene skulle vi ha litt mer grunnlag for å si hva som er galt:)

1. Alle Winxp pro SP2

2. Onboard på Abitkd7 og Abit NF7-s v2.0

3. En fra clas ohlson :p ja adsl modemet står i uplinken

4. Helt nye og nei, skal prøve...

5. Ja alle har bare MSN

6. Nesten lik ip og samme subnett

7. Via ruter

Har testet med å sette ipene til 192.168.0.1 og 2. da gikk farten opp fra 20kb til 200, men er ennå et laaangt stykke igjen til 12mb i sek...

Lenke til kommentar

Farten gikk opp til 5mb når vi prøvde krysset, men de to andre kjører 6 mb gjennom switchen så det er noe muffins der og, skal teste og slå av qos.

Ikke 12mb samtidig men iallefall 12mb fra en til en annen...

Er akkurat som switchen kjører på 50mbit, gå for 3com neste gang? eller er det noen andre kvalitetsmerker som leverer det de skal?

Lenke til kommentar

6. Nesten lik ip og samme subnett

7. Via ruter

Har testet med å sette ipene til 192.168.0.1 og 2. da gikk farten opp fra 20kb til 200,

Så hva med å fortelle hvilken ip dere har?

Sensurer bort midterse delen. F.x 213.xxx.xxx.126

Hvis Adsl modemet er koblet til uplink på switchen, hvordan får du da til at du har en router?

Lenke til kommentar
Sikker på hardisken greier å servere alle med 12Mbit på likt da?

Det kan hende det er der feilen ligger ja.! :yes:

Ja hardisken klarer 100mbit fra en maskin, flaskehalsen der ligger jo i nettverkskortet.

IP: 81.xx.xx.250

Grunnen til at vi hadde 192.168.0.1 - 2 er fordi vi skulle teste om det det gikk via internett som DG sa...

Lenke til kommentar

Nå er alle drivere til alle maskinene oppdatert, jeg tror det er switchen som er crap, har noen et bra merke? 3Com? Unex?

Hmm jeg har en gammel 10mbit hub liggende, skal prøve med den og se om jeg hvertfall får oppimot teorifart (1.25mb/sek)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...