Gå til innhold

Benq FP992 eller Benq 937s?

Nimblex

Anbefalte innlegg

Ser etter 19"lcd og har funnet tester på både "Benq FP992" og "Benq 937s" som viser at begge er meget gode skjermer. Jeg trenger en brs skjerm som er behagelig å se på og fungerer bra til spill/film og sånt også. Prisene på skjermene er nesten identiske (5300 og 5600). Hvilken er best? Hvilken er nyest? Hvordan har det seg at Benq har laget så identiske skjermer sånn jeg ser det?

Eller tar jeg feil.

Hvilken er best?

Takker for alle svar på forhånd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en FP992 og er meget fornøyd. Denne skjermen er utrolig skarp og klar. Fargegjengivelsen er veldig bra også, men det er noe etterslep i spill som i alle 19". Etterslepet er forresten betraktelig mindre enn på andre 19" jeg har prøvd. Mao en veldig bra allround skjerm.

937s er TN basert (samme som 17"'ere) i motsetning til 992, som er VA basert. Den har derfor en lav respons tid, 12 ms, og egner seg derfor sannsynligvis bedre til spill enn 992 (25ms). Den er nok noe dårligere når det kommer til innsynsvinkel, baklys og bildekvalitet (se http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10174).

Konklusjon: Hvis jeg er mest opptatt av å bruke skjermen til raske FPS-spill, ville jeg har gått for 937s. Hvis jeg skulle brukt skjermen til alt mulig, ville jeg ha gått for 992.

Håper dette kan hjelpe...

Lenke til kommentar
jeg har en FP992 og er meget fornøyd. Denne skjermen er utrolig skarp og klar. Fargegjengivelsen er veldig bra også, men det er noe etterslep i spill som i alle 19". Etterslepet er forresten betraktelig mindre enn på andre 19" jeg har prøvd. Mao en veldig bra allround skjerm.

937s er TN basert (samme som 17"'ere) i motsetning til 992, som er VA basert. Den har derfor en lav respons tid, 12 ms, og egner seg derfor sannsynligvis bedre til spill enn 992 (25ms). Den er nok noe dårligere når det kommer til innsynsvinkel, baklys og bildekvalitet (se http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10174).

Konklusjon: Hvis jeg er mest opptatt av å bruke skjermen til raske FPS-spill, ville jeg har gått for 937s. Hvis jeg skulle brukt skjermen til alt mulig, ville jeg ha gått for 992.

Håper dette kan hjelpe...

Jeg vil si meg uenig

Lenke til kommentar

Det er nok ikke til å komme utenom at FP992 er hakket bedre i generell bildekvalitet takket være VA-panelet, men jeg synes ikke 937 skjemmer seg bort her. Jeg ville sagt det slik at hvis man spiller litt mer enn bare kabal og ikke har stort behov for en grafisk spesialisert skjerm så er 937 valget. Trenger man en skjerm som er god på farger, og driter i spill så finnes det sansynligvis bedre alternativer enn 922.

Legg merke til at jeg ikke har testet 922 men snakker på bakgrunn av spesifikasjoner og erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...