Gå til innhold

Hvordan ta av drevkontakter?

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hvordan jeg tar av drevkontaktene på strømforsyingen, de som går til harddisk, cd'rom osv.. Noen som vet?

Takker for svar

Edit: De som gir ut strøm. Vil gjerne sette noen kabelsamlere som reagerer på UV rundt kablene.

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken PSU er det snakk om ?

Vet at  noen psu`er har en slik ordning at du kan ta av drevkotakter, men hvis du ikke har det, må du sikker inni psu`en og lodde av litt.

Har denne. Skal sette noen kabelsamlere rundt ledningene som går ut fra den, men det går ikke ann å dra de over uten å ta av de kontaktene

Edit: skrivefeil

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Alså en spiker ville funket likegreit men den ar laget av stål, popnagelen er av aluminium så den er mykere og kan enkelt bankes flat med hammer.

rett og slett en 4.5cm lang aluminiums-pinne, banket flat i den ene enden(1,5-2cm), har prøvd å få litt bue på den slik at den legger seg "rundt" pin'sen i drevkontaktene, så tryker man den ned slik at 'fjerene' som hindrer kontakten i å gli av blir bøyd inn.

Lenke til kommentar
Alså en spiker ville funket likegreit men den ar laget av stål, popnagelen er av aluminium så den er mykere og kan enkelt bankes flat med hammer.

rett og slett en 4.5cm lang aluminiums-pinne, banket flat i den ene enden(1,5-2cm), har prøvd å få litt bue på den slik at den legger seg "rundt" pin'sen i drevkontaktene, så tryker man den ned slik at 'fjerene' som hindrer kontakten i å gli av blir bøyd inn.

Fant en sånn hjemme :!: Den er tynn på den ene siden, også kommer det en sånn rund ''greie'' i midten, også er det tykkere på den andre siden. Riktig? Må jeg banke på den tynnesiden da? Også prøve å bøye den? Ikke no annet? Takk for hjelpen! :D

Edit:men siden den er banket flat? Hadde det ikke gått med en vanlig skrutrekker?

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Edit: Ja

vet du hvordan pinnene holdes på plass i utgangspunktet?

---

Bare husk å sette dem på plass riktig vei :)

Drepte dvd'spillern min pga. av at jeg sendte 12v inn på 5v, for noen dager siden, når jeg satte på svarte kabelsamlere...

Det var iallefall litt gøy med alle de små eksplosjonene, poff, poff, poff,s a det :)

Kansje ikke likegøy hvis den er noe annet enn en gammel 8x dvd-spiller.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar
Bare husk å sette dem på plass riktig vei :)

Drepte dvd'spillern min pga. av at jeg sendte 12v inn på 5v, for noen dager siden, når jeg satte på svarte kabelsamlere...

Det var iallefall litt gøy med alle de små eksplosjonene, poff, poff, poff,s a det :)

Kansje ikke likegøy hvis den er noe annet enn en gammel 8x dvd-spiller.

Takker for hjelpen! Fikk den av :D Da blir det å sette på kabelsamlere som blir grønne, gule og røde i UV! og det med dvd romen var synd.. For være forsiktig jeg, ellers går vel dvd brenneren :love: og resten.. Skal ta av nesten alle, skal ha kabelsamlere på alle.

Edit: kan legge opp et bilde da jeg blir ferdig med det.. Så får dere se hvordan det ble, men blir nok ikke før i kveld eller morra.. Da stikker jeg ut, skal kjøpe strips.. :p

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...