Christer1 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Hei, lurer på hvordan jeg tar av drevkontaktene på strømforsyingen, de som går til harddisk, cd'rom osv.. Noen som vet? Takker for svar Edit: De som gir ut strøm. Vil gjerne sette noen kabelsamlere som reagerer på UV rundt kablene. Endret 25. september 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hvilken PSU er det snakk om ? Vet at noen psu`er har en slik ordning at du kan ta av drevkotakter, men hvis du ikke har det, må du sikker inni psu`en og lodde av litt. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Hvilken PSU er det snakk om ? Vet at noen psu`er har en slik ordning at du kan ta av drevkotakter, men hvis du ikke har det, må du sikker inni psu`en og lodde av litt. Har denne. Skal sette noen kabelsamlere rundt ledningene som går ut fra den, men det går ikke ann å dra de over uten å ta av de kontaktene Edit: skrivefeil Endret 25. september 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Du trenger et verktøy av noe slag, et veldig tynnt rør e.l. Bruker selv "stilken" på en ubrukt popnagel jeg har banket flat og med en svak bøy( "(" ) på, må bruke litt makt men det går ok. Endret 25. september 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Du trenger et verktøy av noe slag, et veldig tynnt rør e.l.Bruker selv "stilken" på en ubrukt popnagel jeg har banket flat og med en svak bøy( "(" ) på, må bruke litt makt men det går ok. popnagel? Kan du forklare hva det er ? Kanskje jeg har noe sånt hjemme Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 popnagel? Kan du forklare hva det er ? Kanskje jeg har noe sånt hjemme :!: Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Alså en spiker ville funket likegreit men den ar laget av stål, popnagelen er av aluminium så den er mykere og kan enkelt bankes flat med hammer. rett og slett en 4.5cm lang aluminiums-pinne, banket flat i den ene enden(1,5-2cm), har prøvd å få litt bue på den slik at den legger seg "rundt" pin'sen i drevkontaktene, så tryker man den ned slik at 'fjerene' som hindrer kontakten i å gli av blir bøyd inn. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Alså en spiker ville funket likegreit men den ar laget av stål, popnagelen er av aluminium så den er mykere og kan enkelt bankes flat med hammer. rett og slett en 4.5cm lang aluminiums-pinne, banket flat i den ene enden(1,5-2cm), har prøvd å få litt bue på den slik at den legger seg "rundt" pin'sen i drevkontaktene, så tryker man den ned slik at 'fjerene' som hindrer kontakten i å gli av blir bøyd inn. Fant en sånn hjemme :!: Den er tynn på den ene siden, også kommer det en sånn rund ''greie'' i midten, også er det tykkere på den andre siden. Riktig? Må jeg banke på den tynnesiden da? Også prøve å bøye den? Ikke no annet? Takk for hjelpen! Edit:men siden den er banket flat? Hadde det ikke gått med en vanlig skrutrekker? Endret 25. september 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Noe slikt ja, du kan klippe av selve nagelen om du vil. Den er bare overflødig. En skrutrekker vil kansje funke, men min erfaring var at den ble litt for tykk og deformerte pinnene. Endret 25. september 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Noe slikt ja, du kan klippe av selve nagelen om du vil. Den er bare overflødig. En skrutrekker vil kansje funke, men min erfaring var at den ble litt for tykk og deformerte pinnene. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå Det er disse vi snakker om? Den med ring rundt Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Edit: Ja vet du hvordan pinnene holdes på plass i utgangspunktet? --- Bare husk å sette dem på plass riktig vei Drepte dvd'spillern min pga. av at jeg sendte 12v inn på 5v, for noen dager siden, når jeg satte på svarte kabelsamlere... Det var iallefall litt gøy med alle de små eksplosjonene, poff, poff, poff,s a det Kansje ikke likegøy hvis den er noe annet enn en gammel 8x dvd-spiller. Endret 25. september 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Bare husk å sette dem på plass riktig vei Drepte dvd'spillern min pga. av at jeg sendte 12v inn på 5v, for noen dager siden, når jeg satte på svarte kabelsamlere... Det var iallefall litt gøy med alle de små eksplosjonene, poff, poff, poff,s a det Kansje ikke likegøy hvis den er noe annet enn en gammel 8x dvd-spiller. Takker for hjelpen! Fikk den av Da blir det å sette på kabelsamlere som blir grønne, gule og røde i UV! og det med dvd romen var synd.. For være forsiktig jeg, ellers går vel dvd brenneren og resten.. Skal ta av nesten alle, skal ha kabelsamlere på alle. Edit: kan legge opp et bilde da jeg blir ferdig med det.. Så får dere se hvordan det ble, men blir nok ikke før i kveld eller morra.. Da stikker jeg ut, skal kjøpe strips.. Endret 25. september 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå