Gå til innhold

Forslag: Legg til priser i anmeldelser

Anbefalte innlegg

Når dere anmelder en gjenstand (og dette gjelder hele HW.no nettverket) så hadde det vært veldig fint om dere legger til prisen på varen dere anmelder. Da enten fra den billigeste i prisguiden eller fra den butikken dere har fått/låner varen av.

Hvorfor er dette lurt ? Fordi mange av anmeldelsene deres tar hensyn til prisen på en vare som en del av anmeldelsen. Enten fordi dere faktisk skriver det som en positiv/negativt sak, eller fordi det ligger implisitt i teksten slik som senest i anmeldelsen av BenQ FP937 hvor anmelderen mener at horisontal justering er forventet i et såpass dyrt produkt. Poenget er at jeg kan alltids sjekke prisen selv i produktguiden når anmeldelsen kommer, men hvis jeg vil sjekke anmeldelsen på et senere tidspunkt så er problemet at produktet kan ha endret prisen dramatisk i forhold til konkurrerende produkter og dermed er betegnelsen om at produktet er dyrt eller billig ikke gyldig lenger...

For min del trenger ikke den prisen nødvendigvis være korrrekt innpå nærmeste krone heller, bare kunne gi en indikasjon på hva produktet kostet når anmeldelsen ble skrevet slik at jeg kan sammenligne med dagens pris...

Cobos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enten fordi dere faktisk skriver det som en positiv/negativt sak, eller fordi det ligger implisitt i teksten slik som senest i anmeldelsen av BenQ FP937 hvor anmelderen mener at horisontal justering er forventet i et såpass dyrt produkt.

Det står vel egentlig at det er ventet på et produkt i denne størrelsesklassen :)

Men du har et godt poeng!

Lenke til kommentar

Jeg er enig at vha prishistorikken så kan man finne ut hva den koster, men det kan ikke kreve så veldig mange linjer med kode å plukke ut fra prisguiden hva dagens pris er når en artikkel blir publisert. Iogmed at normalt er et produkt lagt til i prisguiden lenge før det kommer en anmeldelse...

Men jeg skl titte på prishistorikken neste gang :)

Cobos

Lenke til kommentar
Tja, du kan jo bare sjekke datoen som anmeldelsen ble skrevet da, samt sjekke prishistorikken til produktet for å finne ut hva den var på når anmeldelsen ble skrevet :)

Prishistorikken sier vel bare noe om den billigste prisen på markedet på den tiden. Et produkt kan koste f.eks. 600 kr, mens personen som poster erfaringer, kjøpte den for 1000 hos f.eks. elkjøp....

Lenke til kommentar
Prishistorikken sier vel bare noe om den billigste prisen på markedet på den tiden. Et produkt kan koste f.eks. 600 kr, mens personen som poster erfaringer, kjøpte den for 1000 hos f.eks. elkjøp....

Javisst, men hvilken rolle spiller det for denne diskusjonen? Mener du at HW.no i artiklene sine burde printet prisene fra ALLE butikkene i hele verden som hadde det produktet?

Lenke til kommentar

Javisst, men hvilken rolle spiller det for denne diskusjonen? Mener du at HW.no i artiklene sine burde printet prisene fra ALLE butikkene i hele verden som hadde det produktet?

Nix... se den første posten min i topic... ;)

Lenke til kommentar
Nix... se den første posten min i topic... ;)

Så du postet et innlegg ETTER meg, men trodde allikevel at jeg svarte på ditt innlegg? :)

Forresten er det en ganske dårlig løsning spør du meg. Da er det vel heller bedre at prishistorikken ikke kun tar med billigste pris, men også alle priser ;)

Lenke til kommentar
Så du postet et innlegg ETTER meg, men trodde allikevel at jeg svarte på ditt innlegg? :)

Nei, jeg er fullt klar over at du postet før meg... Bare kommenterte... Du stilte et spørsmål, og jeg henviste til en annen post der (jeg mener) jeg har besvart det spørsmålet.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Ehm, du har fått med deg at klagen kommer på en artikkel her, ikke en erfaring? Det er da knekkende likegyldig mer de fleste hvor mye noen betale for et produkt så lenge de har en positiv eller negativ kommentar.

Problemet her var at trådstarter trodde det ble skrevet at produktet var svært godt i forhold til prisen uten at prisen ble oppgitt. Da dette er en redaksjonell vurdering i en test stiller det seg litt anderledes enn om Ola N. legger inn en erfaring om at produktet var knakendes godt ;)

Som du sikkert skjønner svarte Blib etter helt andre forutsetninger enn det du gjorde. Diskusjonen er altså ganske teit :)

Lenke til kommentar
Ehm, du har fått med deg at klagen kommer på en artikkel her, ikke en erfaring? Det er da knekkende likegyldig mer de fleste hvor mye noen betale for et produkt så lenge de har en positiv eller negativ kommentar.

Problemet her var at trådstarter trodde det ble skrevet at produktet var svært godt i forhold til prisen uten at prisen ble oppgitt. Da dette er en redaksjonell vurdering i en test stiller det seg litt anderledes enn om Ola N. legger inn en erfaring om at produktet var knakendes godt ;)

Som du sikkert skjønner svarte Blib etter helt andre forutsetninger enn det du gjorde. Diskusjonen er altså ganske teit :)

:mrgreen:

nei, det hadde jeg ikke. unnskyld :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...