the_ruthless Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg hadde denne maskina på sist for en uke eller to siden... Jeg skulle boote den nå, trykte på power-knappen, hørte alt starte, og så slår harddisken og CD-ROM'en seg av. Jeg ser at BIOS står og leter etter dem, men ikke finner dem. Sist gang maskina ble brukt, funka alt. Hva kan ha skjedd? Noen løsninger? (Hovedkortet er et ASUS P5A... Ganske gammelt, med andre ord.) Ellers er det to NIC's, et skjermkort, en harddisk og en CD-ROM der... Harddisk og CD-ROM er kobla på samme kabel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det blir bare gjetting, men powersupply er vel nærliggende å mistenke. Kan være 12V som er gåen. Du kan førsøke å koble vekk CD og HD og teste med en av dem om gangen. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Okej. *Sukke* Lurer på om det finnes en PSU på jobben jeg kan plukke med meg... Skal teste etterhvert. Takk for tipset, Hårek. Edit: Den boota CD-ROM'en. Skal prøve å koble i harddisken igjen. (Er det en mulighet for at den ikke har lyst å boote med kabelen til SDSL-modemet kobla i..?) Ny edit: Den ville ikke boote med både CD-ROM'en og harddisken. De fikk begge strøm i begynnelsen, men så slår maskina dem av. How bizarre. Enda en: Og den vil ikke starte med bare harddisken. Vurderer å finne meg en IDE-kabel til. Eller noe. Bare for gøy. Endret 25. september 2004 av the_ruthless Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Hvordan kan jeg løse problemet med 12V, da, om det er DET som er feilen? CD-ROM'en får i alle fall strøm nok, ser det ut til. Harddisken nekter. (Harddisken er litt viktigere å få brukt enn CD-ROM'en, merkelig nok.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå