DaWeed Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Kjøpte meg et Powercolor Radeon x800xt, og ble litt skuffa av det. VGA-kontakten sitter så skeivt at jeg måtte feste kortet litt skeivt for å i det hele tatt få puttet inn skjermkabelen. Men det er ikke det verste. Hver gang skjermen skifter oppløsning så kommer det artifacts, som bare varer et sekund og to. Opplevd flere ganger at jeg får små-artifacts i Windows også, hvor feks all skrift på ei horisontal linje blinker. Overdrive forteller meg at kortet ligger på cirka 34 grader idle. Fikk tidlig mistanke om at strømforsyninga var litt for dårlig. Hver gang jeg spiller, eller kjører et program, så begynner strømforsyningsvifta å gå for fullt, og det kommer veldig varm luft ut bak. Jeg har 3 andre kabinettvifter, så jeg har funnet ut at varmen kommer ifra selve PSU'en. Jeg kan heller ikke klokke opp hverken CPU eller VPU spesiellt langt. Bare jeg begynner å klokke litt, så uler PSU-vifta, og etter nesten ingen klokk, så mister jeg skjermbilde. Høres dette ut som et PSU-problem? Har en Chieftech 360W PSU som fulgte med kabinettet. Resten av PC-en står i profilen. Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er en her på forumet som har lignende problem. Han har også samme psu som deg og kortet hans virker hos kameraten hans. Kan være psu problem ja.... Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Hvem er denne fyren? Hadde vært fint om det bare var PSU som var problemet. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Vile også satset på PSU... Da Chiefttech PSU'en ikke akkurat er det beste du finner du på markedet i dag. Gå heller for en Mist 480w, så er du på den sikre siden Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Må da finnes en mellomting? En støysvak, stabil, og i prisklasse maks 800? Hvis det absolutt må til, går jeg for mist, men jeg har ikke voldsomme behov, da jeg ikke er noen overklokker. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) NorthQ er også gode strømforsyninger, de har en veldig god 440W jeg har testet til ca 600-700,-. Endret 25. september 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Nå har jeg skaffa meg en Mist 430W men pcen nekter å starte med fsb over 205 fortsatt, og jeg får fortsatt 2d artifacts Noen flere forslag? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Chieftec 360W har 17A på 12v. NorthQ Silentblablabla 350W har 15A på 12v. MIST 480W og oppover (untatt Q-Tec og lignende) har gjerne 20A eller mer på 12v Jeg tror det er en sammenheng. Endret 28. september 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hmm, litt rart at ikke MISTen fikset dette da.... Men du sier at du ikke for klokket over 205fsb? Jeg ville kansje først og fremst konsentrert meg med og amskinen til og funke ordentlig uten klokk Si fra hva som skjer! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Da Chiefttech PSU'en ikke akkurat er det beste du finner du på markedet i dag. Denne påstanden vil jeg at du skal utdype litt mer! Har Chiefttech PSU som er på 360 Watt og har ikkehatt noen problemer i det hele tatt. Så til trådstarteren. Mitt skjermkort ligger også litt skjeivt og det funker helt utmerket. Hvis jeg var deg ville jeg klokket ned systemet slik det var! og deretter sjekket om du får de samme problemene! Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) 2d artifacts er til å leve med, og nå som jeg bytta ifra Cat 4.9 til 4.8 så funker spill rimelig greit også. Men jeg greier ikke å akseptere sånn uten videre at jeg ikke får klemt mer guffe ut av pcen Når Windows ikke booter hos meg med fsb på 210, mens andre har 240 osv, syns jeg blir for dumt. Klokking av VPU går strålende nå, men de artifactsa er der uansett. Kanskje dårlig utgang, ikke vet jeg. Tror jeg bare med akseptere akkurat det. Endret 28. september 2004 av DaWeed Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 2d artifacts er til å leve med, og nå som jeg bytta ifra Cat 4.9 til 4.8 så funker spill rimelig greit også. Men jeg greier ikke å akseptere sånn uten videre at jeg ikke får klemt mer guffe ut av pcen Når Windows ikke booter hos meg med fsb på 210, mens andre har 240 osv, syns jeg blir for dumt. Klokking av VPU går strålende nå, men de artifactsa er der uansett. Kanskje dårlig utgang, ikke vet jeg. Tror jeg bare med akseptere akkurat det. Har du satt deg godt nok inn i klokking til å vite om minnetimings, vcore og andre spenninger, BIOS-versjoner, s-ata-busser osv??? Med andre ord: Hvor mye kan du om klokking? Det holder ikke bare å sette HTT til 230MHz og forvente at det går bra, eller bli kjempeskuffa hvis det ikke går bra. Det er sannsynligvis fordi det er 10 andre BIOS-faktorer som hindrer deg i å nå denne frekvensen. Så når det gjelder klokking, utdyp heller litt mer om hvilke instillinger du gjør i BIOS, om det er annet enn HTT (som mange feilaktig kaller FSB). Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har prøvd å sette meg inn i klokking i teorien, men det funka dårlig i praksis. Minnetimings: Minne skal greie å klokke en god del med standard timings (2-3-2-5) Vcore: står på standard Minnespenning 2,8V som er maks garantien på minnet gjelder for, og skulle være nok for småklokking ivertfall Biosversjonen er relativt ny (1.3 tror jeg) S-ATA bussen skal ikke stoppe meg på 210?! Det er noe jeg har gått glipp av, så vært fint om noen kunne hjelpe Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Vel,vet ikke om jeg kan bidra med og løse dette problemet,men min Chiefttech 360 w holdt iallefall ikke til mitt bruk.ser på 12+V,den ligger bare på 11.70-11.80 V.så den klarer ikke engang og holde sine 12V.hadde problemer med samme pcu før jeg oppgraderte til 6800 GT også.da kunne en disk eller cd-rom kutte ut da jeg startet opp. Så nå kjører jeg bare med et cd-rom, diskett og kab-vifte må jeg kutte ut får og bruke kortet mitt. Men bare 17 A på 12+V sier jo sitt,eller kansje jeg hadde uflaks med ustabil psu ? Endret 1. oktober 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå