Maynard James Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 hei, lastet ned to musikk album nettopp, og disse er ogg filer..... er det mulig å skifte disse til mp3? kan man skifte mp3 til ogg også? Shade Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Testa et program som heter "4Musics Multiformat Converter". Det konverterer masse musikkformater til det du vil ha. Prøvde å konvertere fra ogg til mp3, som gikk veldig bra. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 også det store spørsmålet: HVORFOR? ogg er mye bedre enn mp3 i både kvalitet og størrelse, så lenge du ikke skal ha de til en mp3 spiller da.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 "dBPowerAMP music converter" er et veldig bra program for konvertering. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Transcoding går DRAMATISK utover lydkvaliteten. Behold filene i det formatet de er! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Transcoding går DRAMATISK utover lydkvaliteten. Behold filene i det formatet de er! Det er jeg ikke enig i. Har konvertert en del ogg filer til mp3 nå, med 4Musics Multiformat Converter. Synes ikke at lyden blir noe som helst dårligere etter at jeg konverterte de til mp3. Endret 25. september 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Transcoding går DRAMATISK utover lydkvaliteten. Behold filene i det formatet de er! Tøys og tull Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 ...Ignorante mennesker. Selv om dere kanskje ikke hører det, så TRO meg. Eller ta en tur innom hydrogenaudio og hør hva de har å si (et forum hvor folk faktisk vet hva de snakker om, i motsetning til dette). Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Uansett om du/dere hører det eller ikke, vil en transcoding fra ett lossy format (f.eks. mp3, ogg vorbis, aac, mpc, wma, ...) til et annet, gi en fil som har mer støy enn utgangspunktet. Hvor "DRAMATISK" reduksjonen høres vil nok variere, men uansett er det noe en gjør i nødstilfelle/spesielle situasjoner... Introduksjonen av støy ved hver slik konvertering (lossy->wave->lossy) kommer en ikke utenom uansett hvilket program man bruker til formålet. Det kan nok være en god idè å beholde Ogg Vorbis filen til lytting på PC, og evt. lage en transkodet kopi for bruk i mp3-spiller e.l.. De fleste avspillingsprogrammer for PC støtter mange formater, og Ogg Vorbis pleier å være en av de vanligste. Selvsagt er dette helt opptil den enkelte, men det virker som det er endel som ikke har dette helt klart for seg. Noen ser f.eks. ut til å tro at en får bedre lyd av å transkode en 128kbps mp3-fil til 320kbps. Sannheten er faktisk at man får dårligere lyd. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Skal du konvertere til mp3, vær sikker på å bruke LAME mp3. Gir mye bedre lyd enn den "vanlige". Husk at når du konverterer en komprimert lydfil til et annet (og dårligere) format, så mister du masse lydkvalitet . Behold orginalen. Endret 25. september 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 OK, jeg gir meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå