Gå til innhold

X600 og X700, kommer de i AGP?

KydeX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehh.. Er ikke hele vitsen med x300 x600 x700 osv. å lansere de samme korta som er agp til PCIe? Bare lurer

man har jo 9600-9800 til agp..

Nei, poenget er å lansere nye kort i low-end, mid-range og high-end segmentet for å forsatt kunne konkurrere på markedet.

X600 er det eneste kortet her som fra før har hatt en tilsvarende utgave i AGP.

Lenke til kommentar
Like nVidia, ATI is first rolling out the PCI Express (PCIe) version of its midrange Radeon X700 XT and Pro to system OEMs. AGP-based cards for both OEMs and the retail upgrade market will follow about a month later, according to ATI. Current-generation games are rarely if ever bound at the system interface (AGP, and now PCIe). The usual bottleneck is some combination of the CPU and graphics memory bandwidth.

Lenke til kommentar
Like nVidia, ATI is first rolling out the PCI Express (PCIe) version of its midrange Radeon X700 XT and Pro to system OEMs. AGP-based cards for both OEMs and the retail upgrade market will follow about a month later, according to ATI. Current-generation games are rarely if ever bound at the system interface (AGP, and now PCIe). The usual bottleneck is some combination of the CPU and graphics memory bandwidth.

Jupp, det ville vært dumt av ATI å ikke tilby AGP-løsninger for de nyeste kortene, når nVidia gjør det. AGP er langt fra død enda, jeg har iallefall ingen planer om å flytte til PCIe før til neste år en gang.

Lenke til kommentar

Jeg hadde planer om å oppgradere til Athlon 64 i disse dager, men så dukket VIA's nye K8T890 chipset opp, og har bestemt meg for at jeg venter med oppgradering til det begynner å dukke opp hovedkort med dette slike at jeg kan skifte til PCI-Express skjermkort samtidig.

Sannsynligvis vil det komme hovedkort med både AGP8x og PCI-X16 med K8T890, noe som gjør at overgangen til PCI-X vill bli litt mer økonomisk for de som sitter med dyre skjermkort allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...