enden Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 TEST: BenQ FP937s FP937s er en av de første 19-tommerne på markedet som kan skryte på seg en responstid på bare 12 ms. Har den store spillegleden endelig kommet for fullt til markedet for 19-tommere? Les artikkelen her Lenke til kommentar
cherryk Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Bra test, sjef Fint å se at 19" virkelig begynner å komme seg! (nesten..) Det må vel snart bli en slutt på å si at 19" ikke duger til spilling? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hmmm, sugen nå jeg altså. Hvem selger slike skjermer? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hmmm, sugen nå jeg altså.Hvem selger slike skjermer? Sjekk på produktets side i Produktguiden da vel? Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Nydlig, nå venter jeg bare på en test av Viewsonic vx910. Jeg synes at designet på en del av skjermene er så kjedlige. Når du sitter mange timer foran pcen så burde det jo være en fin skjerm. BenQ og Nec har så mange kjedlige skjermer. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Nå er det vel først og fremst det som skjermen viser som er det viktigste når man sitter der noen timer da. Uansett, virker som ett bra produkt dette. Ikke spesielt dyrt heller. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Virker absolutt som en imponerende skjerm til en bra pris. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 nå ble det pluttselig aktuelt med lcd skjerm... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Synnes rett og slett skjermen er for dyr i forhold til en crt på samme størrelse, man må jo ut med nesten 6 tusen for denne skjermen mens man kan få en veldig god Crt til 50% av prisen. Hadde prisen derimot vært mellom 3-4 tusen så hadde det vært aktuelt. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Synnes rett og slett skjermen er for dyr i forhold til en crt på samme størrelse, man må jo ut med nesten 6 tusen for denne skjermen mens man kan få en veldig god Crt til 50% av prisen. Hadde prisen derimot vært mellom 3-4 tusen så hadde det vært aktuelt. Det er vel ikke pga bildekvalitet de aller fleste ønsker seg en lcd skjerm i stedet for en crt, men pga den fysiske størrelsen. Har man god plass så er det vel bare til å kjøpe en crt til godt under halve prisen... Om man syns en lcd er verdt forskjellen blir vel da en individuell prioriteringssak. Om litt har vel prisen gått enda mer ned også. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Linken funker ikke her... Funker den til alle andre...? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Både linken til produktguiden og testen virker ja... Vet ikke hvilken av dem du mente... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Denne er absolutt høyaktuell, men har du sett Philips-skjermen dere testet, enden? Ligger BenQen langt under denne? Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Nydlig, nå venter jeg bare på en test av Viewsonic vx910.Det kommer nok etter hvert skal du se Det er vel ikke pga bildekvalitet de aller fleste ønsker seg en lcd skjerm i stedet for en crt, men pga den fysiske størrelsen.Jeg kommer aldri til å gå tilbake til CRT nettopp på grunn av bildekvaliteten... Denne er absolutt høyaktuell, men har du sett Philips-skjermen dere testet, enden? Ligger BenQen langt under denne?I spill er det bare marginale forskjeller, om noen. Men Philips-skjermen har ikke DVI og er ikke like god i farger som BenQ-en. Dette er grunnen til at den ikke fikk Anbefales-merket slik som BenQ-en. Lenke til kommentar
_zk8_ Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Denne testen hadde en enormt svak ettersleps test da.. Kun testet på 2 spill? skikkelig dårlig arbeid. Hva med CS da, ettersleps spill nr 1? Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Er det etterslep ett sted er det etterslep over alt. TrackMania er dessuten mye bedre å teste etterslep i enn cs. Det er ikke kun spilt to spill på den, men hvis jeg skal liste opp alle spill jeg spiller så kommer testene til å bli forskjøvet en uke eller så. Jeg trekker fram det jeg mener er relevnt, og er det ikke noe etterslep så ser jeg ikke noe poeng å si dette 20 ganger. Det holder med to... Lenke til kommentar
_zk8_ Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Min mening er at dersom du tester det på flere spill enn 2 burde burde du ha fortalt det. Mange websider som tester monitors og mus på 1/2 spill og thats it. Dermed kan man ikke ta for gitt at testeren har testet det må flere spill enn dem som står beskrevet. man trenger da ikke å gå i detalj men nevne at produktet er testet i program a,b,c og d og fungerer uten noe problemer. Lenke til kommentar
metaman Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Hehe, gjot noen snarveier i denne testen tror jeg I avsnittet der de tester spill kan man tydelig lese AL2021 i øverste høyre hjørne av skjermen som er avbildet, hvilket er en 20'' fra ACER ikke BenQ. Godt jobba metaman Endret 30. november 2004 av metaman Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Liiiten tabbe der, ja... Jeg skal forresten bestille denne skjermen fra Mshop i dag. Er det noen som har bedre forslag til 19" LCD-skjermer til rundt 4k, så kom med dem! Jeg ser at BenQ også har en 8ms skjerm på vei, men jeg skal bestille i dag, og samtidig tror jeg ikke at den lavere responstiden forsvarer prisforskjellen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Liiiten tabbe der, ja... Stoooor tabbe! Merkelig nok fant jeg orginalbildne til BenQ-en i mappa til Acer-skjermen Jeg aner ikke hva jeg har drevet med, men begge skjermer har nå de bildene de skulle ha hatt. jeg kan ikke annet enn å beklage dette på det sterkeste! Når det gjelder dette med responstid på disse BenQ-skjermene, så er de dessverre ikke ISO-sertifisert, så jeg kan ikke garantere at de kan sammenlignes direkte mot andre 12- og 8-ms-skjermer. Allikevel tror jeg nok at 8-ms versjonen er hakket bedre, ellers har jo BenQ skutt seg selv i foten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå