Gå til innhold

Div: VapoChill PE prob.

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt meg en brukt VapoChill PE med asus p4c800, 2.4 GHz, 2x512 xms pc3500, fx5950vivo (dette er defekt)

Har diverse problemer:

Når jeg skal slå på pc-en trykker på jeg powerknappen på PSU, så starter kjølesystemet. Så venter jeg til tempen er -10c, trykker så inn begge knappen får å starte pcen. Men er ikke alltid disse lystrer.

Hvis jeg resetter bios å starter kjølesystemet startet pcen med engang uten at jeg har trykket inn de 2 knappen, da kommer det error i lcd panelet + at den piper. Slår den så av med PSU bryteren å på igjen, da kan jeg starte den med de 2 knappene uten problemer.

Så den virker veldig ustabil, avogtil kommer det en stemme i oppstarten men den klarer ikke jeg å tyde hva sier.

Noen som vet hva som kan være galt?

Hovedkortet er også festet med plastikkfestene som fulgte med, så HK sitter ikke å godt fast. Skal sett på ordentlig HK spacere der.

Edit: Restarte maskinen via windows går knirkefritt..:)

Endret av JuBaLoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

har kjøpt meg en brukt VapoChill PE med asus p4c800, 2.4 GHz, 2x512 xms pc3500, fx5950vivo (dette er defekt)

Har diverse problemer:

Når jeg skal slå på pc-en trykker på jeg powerknappen på PSU, så starter kjølesystemet. Så venter jeg til tempen er -10c, trykker så inn begge knappen får å starte pcen. Men er ikke alltid disse lystrer.

Hvis jeg resetter bios å starter kjølesystemet startet pcen med engang uten at jeg har trykket inn de 2 knappen, da kommer det error i lcd panelet + at den piper. Slår den så av med PSU bryteren å på igjen, da kan jeg starte den med de 2 knappene uten problemer.

Så den virker veldig ustabil, avogtil kommer det en stemme i oppstarten men den klarer ikke jeg å tyde hva sier.

Hovedkortet er også festet med plastikkfestene som fulgte med, så HK sitter ikke å godt fast. Skal sett på ordentlig HK spacere der.

Hei..

jeg har hatt vaposhill jeg også..

det er sikkert psu'en som er svak..

du kan stille inn på vapochill kontrollen sånn at den starter pc'en når den er 20 grader og sånt..jeg gjorde det.. gadd ikke å vente så lenge.. ikke sett den på 30 grader når den skal starte opp.. fordi det tar litt lang tid før vapo'en blir kald..

Min psu klarte ikke å klokke pc'en.. psu for svakt.. jeg hadde en levicom 350 w.. 15a på 12v..

Lenke til kommentar
Hei,

Har diverse problemer:

Om du går inn og ser på Aseteks forum så finner du ut at Asus p4c800 er bortimot umulig å få til å fungere i Vapochill. (I hvertfall for en mnd siden).

Ta en kikk på forumet deres så finner du forhåpentlig en løsning.

Jeg hadde samme som du, men gav etterhvert opp.

Lenke til kommentar
Har en Enermax 430 watt whisper psu, han jeg kjøpte pcen av har jo kjørt den på 3.4 uten problemer. Så han/jeg mener at posten her skyld muligens, men skal lese litt på asetek forumet..;)

Har selv en Enermax 430 Watt. Har ikke hatt no problemer med den og Vapo før jeg fikk kombinasjonen Vapo og P4C800. Da var også som du overbevist at det var noe galt med Psu. Kjøpte nye Enermax 550W uten at det hjalp noe.

Her du en av de mange trådene som tar problemstillingen opp.

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...