K.. Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei! I går fikk jeg en splitter ny seagate 120gig ata disk fra komplett.no Jeg var i total ekstase da jeg satte den nye disken i min PC og gjorde meg klar til å installere Windows, men, jeg har opplevd noen merkelige problemer! Vel, jeg vil ikke si noe stygt om komplett, tvert imot, jeg har handlet med dem i mange forskjellige situasjoner og har ALLTID vært strålende fornøyd, men nå er jeg faktisk litt i tvil om denne disken er ny. Etter min erfaring skal ikke nye disker være partisjonert… Vel, denne disken var partisjonert opp i en C: disk. Jeg fant dette litt rart, men bestemte meg for å gå videre. Slettet C: partisjonen og lagde en C: på 20gig og en D: på 90gig Nå startet formateringa... Ting fikk supert frem til 15 %. Der stoppet alt. Jeg er ikke av den typen som slår av alt når det ikke går bra, så jeg lot det stå på. Etter ca en time hoppet den plutselig til 30% og fortsatte jevnt oppover som vanlig. Helt frem til 77 %! Der stoppet den nok en gang. Jeg tror faktisk den stod der i ca 2-3 timer før formateringa til slutt ble ferdig. Og som ikke det var nok, den hadde store problemer med å kopiere over installasjonsfilene til disken, men dette gikk da også, etter litt om og men. Windows ble utrolig nok installert knirkefritt, men da jeg skulle teste alt med en scandisk, får jeg utallige feil, og den låser seg på 77 % her også. PLAGSOMT! Så, nå spør jeg dere forumbrukere... Virker det for dere som jeg har fått en brukt disk? Har jeg krav på en ny disk fra komplett? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
agony Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Prøvd å kjøre noe bedre disctool enn scandisk på den? Se om det muligens er noen bad sektors f.eks? Angående garanti, har jeg ikke peiling på hvor grensen går. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Prøv og få tak i en verson 8.0 av partitonmagic. Du kan laste den ned via bittorent på denne siden .org/' target='_blank'>http://www. .org/ Har prøvd programmet selv det fant ut hva som var galt med min hdd. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 oops den linken ble rar www. .org Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det virker veldig mistenkelig ja. En ny disk skal ikke være partisjonert! Du kan prøve å kjøre et undelete program på disken, f.eks Ontrack Easyrecover eller R-Studio 2.0, da vil du helt sikkert få om disken har vært i bruk før. Det virker i alle fall rart at det skulle ta så lang tid å formatere. Du bør prøve å kjøre et eller annet disk-sjekkings program for å sjekke om det er ødelagte sektorer på den. Hvis noen av disse er tilfelle så har du helt klart krav på en ny disk, og jeg tviler på at komplett vil bestride det. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Snakk til meg på msn Knut Erik, jeg finner deg ikke på lista. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Takker for mange svar! :D Nå har jeg mange ting jeg skal prøve, blant annet Seatool! (takk highlander) Skal holde dere oppdatert! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Da jeg kjørte quicktest med Seatool fikk jeg opp at det var kritiske feil med disken, og at jeg burde kjøre fullscan. Vel, det er tydeligvis noe som ikke er slik det skal. Kjører fullscan nå, så får vi se! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ok... dette er bare utrolig trist .. Da jeg kjørte fullscan fikk jeg opp at det var seks skadde sektorer og at disken hadde store fysiske feil Folkens, tror dere jeg kan konstatere med at disken er død? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 jepp, tror nok du bare skal levere den tilbake til komplett og få en ny.. se etter at den kommer i forseglet anti-statisk pose da.. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 hm... Min kom ikke i en antistatisk pose.. Bare i MASSE bobleplast! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Yes! Sendte mail til komplett, så er det bare å sende inn disken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå