Gå til innhold

[Løst]Helt ny seagate 120gig - Store problemer

K..

Anbefalte innlegg

Hei!

I går fikk jeg en splitter ny seagate 120gig ata disk fra komplett.no

Jeg var i total ekstase da jeg satte den nye disken i min PC og gjorde meg klar til å installere Windows, men, jeg har opplevd noen merkelige problemer! :cry:

Vel, jeg vil ikke si noe stygt om komplett, tvert imot, jeg har handlet med dem i mange forskjellige situasjoner og har ALLTID vært strålende fornøyd, men nå er jeg faktisk litt i tvil om denne disken er ny.

Etter min erfaring skal ikke nye disker være partisjonert… Vel, denne disken var partisjonert opp i en C: disk. Jeg fant dette litt rart, men bestemte meg for å gå videre. Slettet C: partisjonen og lagde en C: på 20gig og en D: på 90gig

Nå startet formateringa...

Ting fikk supert frem til 15 %. Der stoppet alt. Jeg er ikke av den typen som slår av alt når det ikke går bra, så jeg lot det stå på. Etter ca en time hoppet den plutselig til 30% og fortsatte jevnt oppover som vanlig. Helt frem til 77 %! Der stoppet den nok en gang. Jeg tror faktisk den stod der i ca 2-3 timer før formateringa til slutt ble ferdig. Og som ikke det var nok, den hadde store problemer med å kopiere over installasjonsfilene til disken, men dette gikk da også, etter litt om og men.

Windows ble utrolig nok installert knirkefritt, men da jeg skulle teste alt med en scandisk, får jeg utallige feil, og den låser seg på 77 % her også. PLAGSOMT!

Så, nå spør jeg dere forumbrukere... Virker det for dere som jeg har fått en brukt disk? Har jeg krav på en ny disk fra komplett? :hmm:

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker veldig mistenkelig ja. En ny disk skal ikke være partisjonert! Du kan prøve å kjøre et undelete program på disken, f.eks Ontrack Easyrecover eller R-Studio 2.0, da vil du helt sikkert få om disken har vært i bruk før.

Det virker i alle fall rart at det skulle ta så lang tid å formatere. Du bør prøve å kjøre et eller annet disk-sjekkings program for å sjekke om det er ødelagte sektorer på den.

Hvis noen av disse er tilfelle så har du helt klart krav på en ny disk, og jeg tviler på at komplett vil bestride det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...