Gå til innhold

forskjellen på "kjøler" og "vifte"..se her


Heatsink

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at alt for mange folk her ikke veit forskjellen på vifte og kjøler, ser stadig vekk poster hvor folk skal ha ny "vifte" til CPU`n og sånn. umulig å vite om de mener ny vifte til sin eksisterende kjøleribbe, kabinettvifte eller en full kjøler. bare se her:

 

kjøler: vifte med kjøleribbe:

w3_3.jpg

 

kjøleribbe:

filename_3.jpg

 

vifte:

ad0812dba70gl.jpg

 

det finnes også vifteløse kjølere, men de skal fremdeles benevnes som en kjøler ikke bare en kjøleribbe. eksempel

 

Dette er ikke ment som en slags guide innen luftkjøling. dette er bare en informasjonspost for å unngå en masse unødvendige missforståelser.

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er slik at etter din første kjøler, så vet du sånn noelunde hva en kjøler er...

 

var iallefall slik med meg.

 

EDIT: en annen ting er når folk skriver hvordan/hvem i stedet for hvilket....irriterer meg noe så sinnsykt!

"hvordan skjermkort har jeg ?"

 

EDIT: hvilken --> hvilket

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Tror det er slik at etter din første kjøler, så vet du sånn noelunde hva en kjøler er...

 

var iallefall slik med meg.

 

 

 

EDIT: en annen ting er når folk skriver hvordan/hvem i stedet for  hvilken....irriterer meg noe så sinnsykt!

"hvordan  skjermkort har jeg ?"

:lol:

Kom igjen gutta! FÅ DET UT!

 

 

 

:p

Lenke til kommentar

Er det virkelig så enkelt? Husk at en kjøleribbe også kan være en fullgod kjøler, bare det som skal kjøles ikke er altfor varmt. Hva med heatpipe-kjølere?

 

Gjør gjerne tråden sticky, men da bør vel strengt tatt en del av postene redigeres bort. Diskusjon rundt grammatiske feil hører vel forresten til under Klagemuren på offtopic?

Lenke til kommentar
Tror det er slik at etter din første kjøler, så vet du sånn noelunde hva en kjøler er...

 

var iallefall slik med meg.

 

EDIT: en annen ting er når folk skriver hvordan/hvem i stedet for hvilket....irriterer meg noe så sinnsykt!

"hvordan skjermkort har jeg ?"

 

EDIT: hvilken --> hvilket

Jeg irriterer meg enda mer over når folk skriver:

"HVEM skjermkort er best?" :nei: Jaja..

 

 

 

 

Jeg sier bare kjøler, uansett jeg.. den er trossalt den største/tyngste delen :p

Lenke til kommentar

Jeg er med på at du kan kalle nr2 for kjøleribbe, og nr3 for vifte, men ikke med på at nr1 er det eneste som kan kalles en kjøler.

Begrepet "kjøler" er altfor stort og kjøleribbe kan lett også passe inn i den kategorien sammen med heatpipe, TEC og kjølere som bruker "varmekonvergerings" prinsipp. (ikke sikker på om det er rett begrep)

 

Jeg stemmer for at flest mulig adopterer det englandske begrepet HSF (heatsink and fan)

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
Jeg er med på at du kan kalle nr2 for kjøleribbe, og nr3 for vifte, men ikke med på at nr1 er det eneste som kan kalles en kjøler.

Begrepet "kjøler" er altfor stort og kjøleribbe kan lett også passe inn i den kategorien sammen med heatpipe, TEC og kjølere som bruker "varmekonvergerings" prinsipp. (ikke sikker på om det er rett begrep)

 

Jeg stemmer for at flest mulig adopterer det englandske begrepet HSF (heatsink and fan)

tenkt litt på det, fixes :thumbup:

 

nå er jo heller ikke denne posten ment som guide til alle mulige kjøleløsninger osv... det er kun ment som en veilednign slik så vi slipper missforståelser.

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Jeg er med på at du kan kalle nr2 for kjøleribbe, og nr3 for vifte, men ikke med på at nr1 er det eneste som kan kalles en kjøler.

Begrepet "kjøler" er altfor stort og kjøleribbe kan lett også passe inn i den kategorien sammen med heatpipe, TEC og kjølere som bruker "varmekonvergerings" prinsipp. (ikke sikker på om det er rett begrep)

 

Jeg stemmer for at flest mulig adopterer det englandske begrepet HSF (heatsink and fan)

eller isteden for HSF, kan vi bruke det norske KOV (kjøler og vifte) :p

Endret av Barbaren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...