Heatsink Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Det har seg slik at alt for mange folk her ikke veit forskjellen på vifte og kjøler, ser stadig vekk poster hvor folk skal ha ny "vifte" til CPU`n og sånn. umulig å vite om de mener ny vifte til sin eksisterende kjøleribbe, kabinettvifte eller en full kjøler. bare se her: kjøler: vifte med kjøleribbe: kjøleribbe: vifte: det finnes også vifteløse kjølere, men de skal fremdeles benevnes som en kjøler ikke bare en kjøleribbe. eksempel Dette er ikke ment som en slags guide innen luftkjøling. dette er bare en informasjonspost for å unngå en masse unødvendige missforståelser. Endret 4. mars 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Nyttig info...viste ikke en vifte BARE var en vifte Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Man skulle tro dette var innlysende, men det viser seg å være nødvendig med en slik post. Håper at folk leser denne, så slipper vi flere missforståelser. Stikky? I hvert fall for en stund? XenZor Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 På tide at denne kom Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Tror det er slik at etter din første kjøler, så vet du sånn noelunde hva en kjøler er... var iallefall slik med meg. EDIT: en annen ting er når folk skriver hvordan/hvem i stedet for hvilket....irriterer meg noe så sinnsykt! "hvordan skjermkort har jeg ?" EDIT: hvilken --> hvilket Endret 26. september 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Tror det er slik at etter din første kjøler, så vet du sånn noelunde hva en kjøler er... var iallefall slik med meg. EDIT: en annen ting er når folk skriver hvordan/hvem i stedet for hvilken....irriterer meg noe så sinnsykt! "hvordan skjermkort har jeg ?" Kom igjen gutta! FÅ DET UT! Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 blir det ikke egentlig "hviket skjermkort har jeg?" Og når folk ikke klarer å skille mellom bruken av da/når... Lenke til kommentar
Silent_Bob Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 "hvilket" er mere riktig Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Og så holder vi oss til emnet og sånn Stemmer vaffal for at FØRSTE posten i denne tråden bør være sticky! Resten er egentlig bare tullball! Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 folk som ikkje klarer å bruke "og" og "å" (feks, "jeg klarer ikkje og velge mellom dette HK å dette her") skikkele er irriterende også... det kan det ikkje vere so vanskele å bruke hovudet litt! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Er det virkelig så enkelt? Husk at en kjøleribbe også kan være en fullgod kjøler, bare det som skal kjøles ikke er altfor varmt. Hva med heatpipe-kjølere? Gjør gjerne tråden sticky, men da bør vel strengt tatt en del av postene redigeres bort. Diskusjon rundt grammatiske feil hører vel forresten til under Klagemuren på offtopic? Lenke til kommentar
^ole Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det irriterer meg skikkelig når folk bruker ord som "so" istedenfot så. Enda verre er det når folk skriver "hovude" istedenfor hode!!! hehehe neida bare tuller, forstår ikke det store problemet med feil bruk av ord. Bare teksten er forståelig så er vel det greit. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 må si at jeg ikke respekterer verken folk som skriver mye feil og bruker mye sms språk eller folk som spammer i tråder... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 må si at jeg ikke respekterer verken folk som skriver mye feil og bruker mye sms språk eller folk som spammer i tråder... Du burde jo være glad for litt spam i denne tråden. Hvis den bumpes ofte nok blir det jo nesten som å ha en sticky Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Men... Er det lov å kalle dette eller dette for kjølere? De har jo ikke vifte?! Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Tror det er slik at etter din første kjøler, så vet du sånn noelunde hva en kjøler er... var iallefall slik med meg. EDIT: en annen ting er når folk skriver hvordan/hvem i stedet for hvilket....irriterer meg noe så sinnsykt! "hvordan skjermkort har jeg ?" EDIT: hvilken --> hvilket Jeg irriterer meg enda mer over når folk skriver: "HVEM skjermkort er best?" Jaja.. Jeg sier bare kjøler, uansett jeg.. den er trossalt den største/tyngste delen Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 leste i luft nå...den trenger en *bump* Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg er med på at du kan kalle nr2 for kjøleribbe, og nr3 for vifte, men ikke med på at nr1 er det eneste som kan kalles en kjøler. Begrepet "kjøler" er altfor stort og kjøleribbe kan lett også passe inn i den kategorien sammen med heatpipe, TEC og kjølere som bruker "varmekonvergerings" prinsipp. (ikke sikker på om det er rett begrep) Jeg stemmer for at flest mulig adopterer det englandske begrepet HSF (heatsink and fan) Endret 2. oktober 2004 av Gunnar_ Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg er med på at du kan kalle nr2 for kjøleribbe, og nr3 for vifte, men ikke med på at nr1 er det eneste som kan kalles en kjøler. Begrepet "kjøler" er altfor stort og kjøleribbe kan lett også passe inn i den kategorien sammen med heatpipe, TEC og kjølere som bruker "varmekonvergerings" prinsipp. (ikke sikker på om det er rett begrep) Jeg stemmer for at flest mulig adopterer det englandske begrepet HSF (heatsink and fan) tenkt litt på det, fixes nå er jo heller ikke denne posten ment som guide til alle mulige kjøleløsninger osv... det er kun ment som en veilednign slik så vi slipper missforståelser. Endret 2. oktober 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg er med på at du kan kalle nr2 for kjøleribbe, og nr3 for vifte, men ikke med på at nr1 er det eneste som kan kalles en kjøler. Begrepet "kjøler" er altfor stort og kjøleribbe kan lett også passe inn i den kategorien sammen med heatpipe, TEC og kjølere som bruker "varmekonvergerings" prinsipp. (ikke sikker på om det er rett begrep) Jeg stemmer for at flest mulig adopterer det englandske begrepet HSF (heatsink and fan) eller isteden for HSF, kan vi bruke det norske KOV (kjøler og vifte) Endret 2. oktober 2004 av Barbaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå