jlianes Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Til deg som sa at S3 var kjøpt opp av Sis....så er det FEIL. S3 ble kjøpt opp delvis av VIA, og resten gikk over i det som er kjent som Sonicblue, en gang Diamond og S3. Lenke til kommentar
Defender Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Den trippel view saken er jo egentlig bare tull for First Person Shooters spill. Det eneste den gjør er å strekk bildet horisontalt ut slik at det passer på 3 skjermer, det betyr jo bare at man må bevege hodet til siden og til slutt få nakkesleng til slutt. Lenke til kommentar
Daius Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Trippelview egenskapen i Parhelia strekker ikke bildet, den viser mer enn det man kan vise på en skjerm. Det vil også kunne gå an å konfigurere hva som skal vises på de forskjellige skjermene. Ta en titt på matrox sine sider for å se hvordan det egentlig fungerer. Daius Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Tøft! Bruker en 19" til vanlig, har en 17" stående men det hadde vel blitt litt feil størrelse... Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 13:40, Daius skrev:Trippelview egenskapen i Parhelia strekker ikke bildet, den viser mer enn det man kan vise på en skjerm. Det vil også kunne gå an å konfigurere hva som skal vises på de forskjellige skjermene. Ta en titt på matrox sine sider for å se hvordan det egentlig fungerer.Daius I Quake 3 Arena-baserte spill skriver du vel bare "fov 160" eller .no når du har 3 skjermer... Lenke til kommentar
LN-FOG Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-05-12 20:16, Tresprit skrev:CS på 3 skjermer, ikke få meg til å le da.I flysimulatorer, racing spill osv. kan dette bli aktuelt (kjekt å slippe å se ut av vinduene når du flyr, bare vrir på hodet).ellers så det tøft ut ______________Trespritalle gode ting er tre (triplehead?) Ang bedre utsyn i spill, sjekk denne: http://www.edimensional.com/headtrack.html reviews hær: http://www.frugalsworld.com/reviews/edimen...l-trackir.shtml se og denne: http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/re...iew/trackir.htm Produsentens hjemmeside (link til to videofiler): http://www.naturalpoint.com Har testa denne trackIR sammen med 3D briller fra eDimensional bla. i Flightsim 2002, funker supert,..en totalt NY opplevelse ! Freddy [ Denne Melding var redigert av: LN-FOG på 2002-06-16 17:49 ] Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Spørs om programvaren (driverne) til kortet er av noe særlig bra kvalitet. Driverne til GeForce baserte kort er iallefall veldig bra. Lenke til kommentar
Computron Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-05-15 11:30, jlianes skrev:Til deg som sa at S3 var kjøpt opp av Sis....så er det FEIL. S3 ble kjøpt opp delvis av VIA, og resten gikk over i det som er kjent som Sonicblue, en gang Diamond og S3. Det stemmer, jeg tok feil. Men takk for info! -Unicron. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Matrox Parhelia benchmarks ??? her http://www.warp2search.net/article.php?sid...=thread&order=0 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 flydman Det var som eg sa veldig bra på pappiret men er ikke sikkert det blir like bra i praksis,men det er jo en av de første testene,kan og bli bedre med nye drivere om en stund,men en ting matrox har alltid hatt et glimrende bilde kvalitet. Kjetil Lenke til kommentar
AzTm Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 ler ler ler ler... jaja, som sagt, testene viser at geforce 4 creamer matrox parhelia og har den dobbelte ytelsen i alle testene... greit nok, tidlige drivere, men aldri i livet om nye drivere tredobler ytelsen på parhelia.. kortet suger. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 OK, det er sikkert bare meg og jeg håper jeg tar feil, men hver gang Matrox finner opp hjulet og lanserer det beste kortet siden Hercules VGA så blir det hypet og genierklært og nå skal de jammen vise konkurrentene hvordan jobben skal gjøres - og så klarer de å svikte på drivere eller kompatibilitet eller noe annet... Jeg kjøpte G200 da det kom, et veldig godt kort som hadde den lille haken at det ikke likte spill. Det støttet ikke en gang Halflife. Jeg har et G450 VIVO-kort, det er kanonbra og har en veldig grei koblingsboks og kostet brutalt med penger. Haken er den at det ikke støtter Win2000, selv om det ble solgt med "win2000" klistremerke på (det skulle nemmelig komme noen betadrivere som jeg aldri fikk til å funke) så den boksen kjører fortsatt Win98se thankyouverymuch. Håper jeg tar feil, men jeg vurderer ikke kortet en gang før jeg har sett at det faktisk funker... Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Leste nettopp hva toms hardware skrev om matrox kortet. det var ikke noe særlig synes jeg. det er vel forsåvidt bare 3skjermsmodusen som er forskjellig. gf4 banker alt som er på markedet i dag og de kommer sikkert med en oppfølger jævelig snart som overgår matrox på skjermoduser og. det jeg lurer på er når nvidia skal starte å konsetrere seg litt om overscanmulighetene på kortene sine siden de kommer med både inn og ut port og til den prisen da! Man bør forlange bilde over hele tvn til de prisene gf4 går for nå!! Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Lei for å si det men Matrox Parhelia Skuffer mye ja Ytelsen er mellom Geforce 3 Ti 200 og Geforce 3 Ti 500 Attpåtil så koster det 4000 kr Altså slett ikke verdt pengene 128 Mb utgaven er ute nå, 64 og 256 Mb utgaven kommer senere (les i høst). Geforce 4 Ti 4400 er nok det beste valget, når man kombinerer pris og ytelse. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Nei, det er nok Ti4200 som gir mest for pengene Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Morn igjen......... Nå har mange idioter her sagt: ååååh pharelia suuuuger................ osv. Dere må huske på at det er beta kort og beta drivere, dere kan jo prøve beta geforce4 med beta dentonatorXP drivere mot phareila så ser dere nok ett mer realistisk bilde............. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Les teste på tomshardware.. de brukte ikke beta kort eller drivere... de var skuffet over kortet.... de som er bra med parhelia kortet er uslåelig 2d og 3d kvalitet ikke ytelse.... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 23:49, Jon A. Feet skrev:Dere må huske på at det er beta kort og beta drivere, dere kan jo prøve beta geforce4 med beta dentonatorXP drivere mot phareila så ser dere nok ett mer realistisk bilde............. Håper du har rett :smile: Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Blir ikke å skje. Mulig det blir "bedre" men hallo! GF4 4600 killer??? Nope! Klare jo ikke å holde tritt med GF4 4200 engang. Glem det. Ser ut til å være et flott kort med fine funksjoner (hvis de funker da), men det kommer aldri til å slå GF4 4600 på ytelse. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Bortkasta penger å kjøpe skjermkort til 3-4000,- når det ikke eksisterer mange spill, som utnytter skjermkortets muligheter! alle spill som kommer ut på markede i dag funker like greit på ett billig GeForce2 jo :smile: Og kjøpe f.eks gf4 bare for og få 400 fps i quake3, eller en bra score i 3dmark2002 er litt teit, syns jeg :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå