do77re Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei jeg kjøpte en abit ai7 hovedkort, og den lille grønn blå vifta (det heter sikkert chip vifta eller kjernevifta) på hovedkortet stopper nesten opp av og til, og den starter en fæl lyd og alarmen for varmen starter og hyle. Jeg må ta på vifta for å stoppe dette. er det noen som vet hva jeg kan gjøre... for å fikse dette problem Hilsen fortvilet Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Chipsettvifta, sikkert? Dette er nettopp grunnen til at jeg styrer unna hovedkort med slik vifte, all den tid det finnes gode alternativer med passiv ribbe. Har byttet noen slike vifter på 1-2 år gamle maskiner nå (Noen som sa MSI?). Du kan prøve å få inn en dråpe symaskinolje inn i lagrene på vifta. Du må ta den av for å greie dette. Det vil kanskje løse problemet for en tid. Hvis ikke er det å bytte vifte. Mange tar av denne vifta og satser på at det går bra å kjøre uten, og det gjør det faktisk i de fleste tilfeller forutsatt god gjennomtrekk i kabinettet. Den beste løsningen i mine øyne er å kjøpe en god passiv kjøleribbe fra f.eks. 3dfxcool eller Microplex. Da er problemet løst for godt, og kjølingen er ivaretatt på skikkelig vis. Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Hva med denne ? Denne skulle vell duge på de fleste Chipset Edit : Kjøpes på www.Microplex.no Endret 25. september 2004 av Lord Hell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå