Theremin Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei. Er dette en rimelig gaming pc??? Jeg klarte å ødelegge pc'en min når jeg satt inn ny ram. Og jeg trenger å opgradere mesteparten av pc'en uansett så jeg fikk lyst til å kjøpe en helt ny pc. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Velkommen til forumet! Jeg er ikke imponert over den kassa der. Å sette ordet "gamer" på noe med et FX5200 inni skulle vært straffbart. Et slik skjermkort var bortimot ubrukelig til spill for et år siden, og verden har jo gått framover siden den tid. Videre er ikke Prescott-cpu på så lav frekvens spesielt interessant. Man antar at Prescott yter dårligere enn Northwood-kjernen under ca. 3.5 ghz, det betyr at du vil få dårligere ytelse ved 3.0ghz med en Prescott enn med forrige generasjon cpu. Hovedkortet er greit nok det, men det har et chipsett som opprinnelig er konstruert og optimalisert for Northwood-prosessorer, og dermed kan man anta at Prescott vil yte bedre med et nyere hovedkort med chipset som er laget til denne prosessoren. Veldig lite harddisk forresten. Installerer man en del spill blir det fort fullt. Vi vet at 200GB disk ligger i overkant av tusenlappen, og da blir 80 ikke mye... DVD-brennere er kommet så langt ned i pris (Kr.600,- for en rimelig). Disse spiller og brenner dvd og cd. Derfor er det ingen vits i en enhet slik som den som står i denne kassa, nemlig kombinert cdrw/dvd-leser. Hvis jeg raskt summerer enkelte komponenter her kommer jeg 2-3 lapper lavere. Da har jeg tatt med en oem xp-lisens. Det betyr at du betaler rikelig for service/support. Anbefaler å se deg rundt. Du får mye bedre PC til denne prisen. Veldig mye mer får du hvis du kjøper komponentene og bygger selv. Ved selvbygg vil du f.eks. kunne oppgradere dette oppsettet til et ekstremt bra skjermkort og dobbelt så mye ram, samt noe raskere cpu. Noen som har litt bedre tid kan kanskje lete fram noe for deg? Det var denne vi snakket om vel? Lenke til kommentar
Theremin Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Takk for reply! Får nokk se meg ltt bedre rundt ja. De nye ferdig pc'ene fra shuttle er de noe bra da? Toppmoddelen virker ganske fet den. Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hva med Coop pcen? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hva med Coop pcen? Priskiller det, og ekstremt mye for pengene. Imidlertid bør man være klar over at om man skal oppgradere denne med ram og annet må man undersøke hvilke type komponenter som passer først. Det er en litt "umoden" plattform inne den kassa. Dette bør imidlertid ikke være et problem all den tid du finner all info om dette på forumet. Kraftig maskin som egner seg bra til spill, og jeg kan vanskelig se at du får mer for pengene noe annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå