PoW Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei. Har nettopp kjøpt meg ny Ram av typen Corsair XMS 3200C2 PRO.(512mb) Fra før av har jeg en Corsair XMS 3200LL PRO. Hovedkortet er et Asus P4C800 Deluxe. Disse to Ram brikkene fungerer ikke sammen, men de fungerer seperat. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner. Indikasjons LED-ene på Ram brikken "slår seg av" når begge Ram brikkene er mountet i HK'et... Noen som har noen råd? Takk for svar.. -PoW Lenke til kommentar
tozer Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Sjekk om den ene er CL2 og den andre er CL2.5? CL'en må være lik. ( cas latency ) Prøv og bytte plass på RAM brikkene, bruk spor 1 og 3 osv. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 CL trenger ikke være lik på begge brikkene, men man må ta hensyn til den brikken med høyest CL. Prøv å sette timingene høyt i bios f.eks 3-4-4-8, eventuelt enda høyere. En annen ting er om brikkene går på forskjellig spenning, mulig de rett og slett ikke går i lag på det hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå