Keis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 hei sitter i klisteret her, skjønner ikke bæret.. maskinen: hk: asus 040800-e cpu: 3ghz p4 "prescott" ram: 2 *512mb Geil skjerm: NV g4 TI4200 64mb os: 1/2 x win, 1 x haltende Mandrake linux 10 disker: 60gb , 80 gb , 200gb alle ide Problemet: Windows xp når jeg installerer winxp pro på 60gb disken stående alene i maskinen, går alt som det skal. Setter jeg i de andre diskene før eller etter en installasjon får jeg blåskjerm: "PAGE_FAULT_IN_NOPAGE_AREA eller no sånt. og så en minne(?)adresse 0x00000050 osv osv" Maskinen fryser. Tar jeg ut de andre diskene starter windows normalt igjen. Jeg kan bytte om på diskene og installere winxp på hvilken som helst av dem, og prøve med en eller to ekstra disker i maskinen - samme hendelsesforløp som over.. 80gb disken nekter å boote i det hele tatt, under siste forsøk.. får en flott listing av tallet "99" inntil jeg skrur av boksen. Linux: Forsøker å installere, men får opp beskjeder om "disabling IRQ#18".. jeg skrur av IEE1394 kontrolleren i bios og slipper mer mas om irq#18 under installasjonen.. Mandrake 10 installerer greit, men når jeg skal boote ser jeg i igjen meldingene om "Disabling IRQ#18" og denne linjen kommer opp om og om igjen. Får jeg startet opp tar det lang tid og systemet er TREIGT. Jeg får liv i de andre diskene under linux. Skjønner ikke et fnugg , håper noen har et tips eller 5.. -Keis Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Sjekk at discene er satt på det de skal ha (master), (slave) og sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå