Gå til innhold

Godt kjøp? Laptop til lærere.

Aetius

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har fått tilbud fra Bergen Kommune på følgende laptop. Noen synspunkter? Husk at de ikke skal spille i særlig grad, og at de kobler seg til nett via ISDN. Personlig synes jeg dette virker en smule dyrt for det det er.

HP Compaq NX7010 m. Intel Centrino , m. Intel Pentium M-prosessor 735,1,7Ghz.

512 RAM installert , 2GB maks DDR SDRAM-DDR266/PC2100 – 133 Mhz

Harddisk 60 GB (5400rpm). DVD+RW – integrert

Skjermkort : ATI MOBILITIY RADEON 9200- 64 MB

Skjerm: 15,4 ” Widescreen TFT, 24 bits TFT WSXGA+ med oppløsning 1680x1050 (16M farger)

Analog fax/modem 56 kbps

Integrert SD-spor(Secure Digital)

Nettverk 10/100/ETHERNET,Fast Ethernet

Bluetooth,IEEE 1394 FireWire

Lithium-Ion batteri,driftstid inntill 5 timer

Stereohøytalere

IR-port

Touchpad tastatur

ISDN-adapter-USB(Drytek minivigor) Bæreveske

USB; 256MB flyttbar mini lagringsenhet

Ekstern mus

PRIS: Ca 13000,-

Forslag om noen bedre/billigere?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38651

Vel dette er tilsvarende modell nesten eneste forskjell jeg ser i farten er 100mhz på cpu og innebygger trådløst nettverk. Det er vel neppe verdt 5k. Pluss at det føler med en 256 usb lagringsenhet i tillegg regner jeg med at det kommer med os og god garanti. Dette tilbudet er slettes ikke så ille mener nå jeg.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 Denne er litt dyrer men også verdt det synes jeg hvis man trenger en fullverdig maskin, men siden dine foreldre ikke skal spille og slikt blir vel dette litt unødvendig.

Men hvis den bare skal brukes til lett kontorarbeid og slikt er vel den der noe overkill, du kan godt finne en billigere en. Men hvis du skal finne en som er billigere og bedre tror jeg du skal få lov til å lete deg litt grønn. Du sier ikke noe om garantier og slikt men hvis disse og programvaren er av godt merke så synes jeg at det er et bra kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...