Aetius Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Mine foreldre har fått tilbud fra Bergen Kommune på følgende laptop. Noen synspunkter? Husk at de ikke skal spille i særlig grad, og at de kobler seg til nett via ISDN. Personlig synes jeg dette virker en smule dyrt for det det er. HP Compaq NX7010 m. Intel Centrino , m. Intel Pentium M-prosessor 735,1,7Ghz. 512 RAM installert , 2GB maks DDR SDRAM-DDR266/PC2100 – 133 Mhz Harddisk 60 GB (5400rpm). DVD+RW – integrert Skjermkort : ATI MOBILITIY RADEON 9200- 64 MB Skjerm: 15,4 ” Widescreen TFT, 24 bits TFT WSXGA+ med oppløsning 1680x1050 (16M farger) Analog fax/modem 56 kbps Integrert SD-spor(Secure Digital) Nettverk 10/100/ETHERNET,Fast Ethernet Bluetooth,IEEE 1394 FireWire Lithium-Ion batteri,driftstid inntill 5 timer Stereohøytalere IR-port Touchpad tastatur ISDN-adapter-USB(Drytek minivigor) Bæreveske USB; 256MB flyttbar mini lagringsenhet Ekstern mus PRIS: Ca 13000,- Forslag om noen bedre/billigere? Endret 25. september 2004 av Aetius Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Bare jeg som ikke ser noen pris på denne? Lenke til kommentar
MaFiA Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Ser ikke noen pris her jeg heller.. Så vansklig og si om den er litt dyr Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 URK! Glemte selvsagt prisen. PRIS: Ca 13000,- Lenke til kommentar
herregud Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) God maskin ser det ut til, relativt godt utstyrt for "lærer"-bruk. Kan spare noen tusen dersom man overlever med integrert skjermkort, uten widescreen og uten dvd brenner. Edit: DinSide.no har forøvrig testet maskinen her. Endret 25. september 2004 av herregud Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det der ser jo ut som en drømmepris for den kraftpakken der. Skjermen er jo bare helt vill! Hadde bestilt to hvis jeg hadde fått tilbudet. (Og ikke hadde hatt min trofaste X40 fra før....) -KJ Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38651 Vel dette er tilsvarende modell nesten eneste forskjell jeg ser i farten er 100mhz på cpu og innebygger trådløst nettverk. Det er vel neppe verdt 5k. Pluss at det føler med en 256 usb lagringsenhet i tillegg regner jeg med at det kommer med os og god garanti. Dette tilbudet er slettes ikke så ille mener nå jeg. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 Denne er litt dyrer men også verdt det synes jeg hvis man trenger en fullverdig maskin, men siden dine foreldre ikke skal spille og slikt blir vel dette litt unødvendig. Men hvis den bare skal brukes til lett kontorarbeid og slikt er vel den der noe overkill, du kan godt finne en billigere en. Men hvis du skal finne en som er billigere og bedre tror jeg du skal få lov til å lete deg litt grønn. Du sier ikke noe om garantier og slikt men hvis disse og programvaren er av godt merke så synes jeg at det er et bra kjøp. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Edit: DinSide.no har forøvrig testet maskinen her. Takker for feedback, folkens, og spesielt testen! URL er herved oversendt til opphavet. God maskin, altså, men jeg synes det er drøy overkill for lærer-bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå