Gå til innhold

Kan jeg sette inn PC 2700 ram?

TT88

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en dårlig pc fra elkjøp som trenger mer ram. Det sitter en 512mb brikke i den fra før av (PC2100 :thumbdown: )

Jeg vet litt lite om hovedkortet men det skal visst sitte et msi i845G hovedkort i den. Det finnnes så mange forskjellige hovedkort med navnet 845 med en haug med bokstaver bak så jeg lurte på om noen hadde peil på om jeg kunne bruke PC2700 ram til hovedkortet?

Hvis det er en haug med skrivefeil kan det hende det er fordi jeg er veldig trøtt.

Natta!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville nok heller ha kjøpt en matchende brikke å sette i.

Liten vits med en pc2700 brikke da den bare vil kjøre samme hastighet som pc2100 brikken.

Vil ikke anbefale deg til å kjøpe en PC2100-brikke når det koster det samme/mindre for en PC2700/3200.

Eneste grunnen som det kan være er at brikkene ikke vil kjøre i lag.

Lenke til kommentar

Mr Dreamhacker, du glemmer at PC2700 brikker som til daglig går på 333Mhz kan og har ingen problemer med å gå på 266Mhz sammen med PC2100 brikke.

Det er flere som har PC3700 brikker på Abit NF7S V2 hovedkort selv om kortet ikke er spesifiser for mere en PC3200 brikker.

Jeg kjørte en gang i tiden en PC133 og en PC100 brikke i lag på et hovedkort som ikke var spesifisert for mere en PC100 brikker.(intel BX hovedkort)

Det som skjer i ditt tilfelle er at PC2700 brikken blir satt til 266Mhz.

Lenke til kommentar

Ikke hvis prosessoren ikke krever det og det bli 2kr billigere per maskin Dreamhacker med PC2100 versa PC2700. Og dessuten var det ikke sikkert at det fantes noe høyere enn PC2100 da...

Men uansett så kan du sette inn PC2700 ja, men den vil ikke kjøre høyere hastighet enn det den laveste brikka klarer. Jeg ville kjøpt en PC3200, og får du kompitablitetsproblemer er det bare å si ifra til butikken og de vil nok hjelpe deg med det. :)

PS: jeg vil anbefale å oppdatere BIOS når du gjør dette.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...