Shikaru Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 hei jeg kan relativt lite om html koder og lurte på om noen kunne forklare meg hvordan man setter designet inn i notepad.... har brukt flash til og lage designet .. savet det som template da .. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Da anbefaler jeg deg å lese litt HTML og prøve selv først. Oppslagsverk over artikler. Endret 24. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 asså . jeg kan jo ca sette sammen det som trengs men alt jeg mangler er og få setti inn templaten Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 hei jeg kan relativt lite om html koder og lurte på om noen kunne forklare meg hvordan man setter designet inn i notepad.... har brukt flash til og lage designet .. savet det som template da .. Tviler Flash og Notepad er de to beste samarbeidspartnerene når det gjelder visuelle ting, men om du har en .htm/.php/.osv er det bare å høyreklikke på filen og velge at OSet skal åpne filen i Notepad. Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) lag først et bilde av siden din i photoshop eller noe annet (jeg bruker fireworks). kutt den opp i flere små bilder som kan plasseres rundt på siden med css. les htmldog og w3schools lite tips: når du kutter den opp så prøv å hold deg til runde tall med pixlene. edit: ikke bruk notepad. bruk dreamweawer! du skrev du hadde det i en annen post Endret 25. september 2004 av N* Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 lite tips:når du kutter den opp så prøv å hold deg til runde tall med pixlene. Hva er grunnen til at det er bedre? Bilde bitene tar unødvendig med plass om man hele tiden skal runde opp. Mange ganger passer det ikke. Hva er grunnen til at du anbefaler dette? Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Hva er grunnen til at det er bedre? Bilde bitene tar unødvendig med plass om man hele tiden skal runde opp. Mange ganger passer det ikke. Hva er grunnen til at du anbefaler dette? hvis det ikke passer må man jo ikke gjøre det da seff. jeg pleier å gjøre det fordi det blir lettere å regne da. men tar det mer plass med et rundt tall en et ikke-rundt-tall? innlegg 222 ..hehe Endret 25. september 2004 av N* Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 men tar det mer plass med et rundt tall en et ikke-rundt-tall? logisk nok tar større bilder større plass ja... Lenke til kommentar
N* Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 større bilder ja. selvfølgelig. men runde tall? f.eks: bredde: 300 høyde: 200 og bredde: 299 høyde: 201 Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 hehe..greit orker ikke kverulere. Lettere med runde tall om det passer seg slik. Men jeg pleier alltid å få bildene så små som mulig, driter egentlig i om tallene blir runde eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå